استفاده از کامیون های بدون راننده در عملیات جاده سازی

به زودی کامیون های بدون راننده در سایت های راه سازی فلوریدا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این کامیون ها به وسیله شرکت Pennsylvania تحت نظارت برنامه های آزمایشی وزارت حمل و نقل ساخته شده اند. به این ترتیب می توان از ایمنی و استاندارد بودن کارایی آنها اطمینان حاصل کرد.

 بر اساس اظهارات این کمپانی سه راه برای کنترل این کامیون ها وجود دارد. نخستین روش با استفاده از سامانه موقعیت یاب جهانی یا  GPS انجام خواهد شد. در روش دوم از یک دستگاه کنترل از راه دور استفاده خواهد شد. در روش سوم نیز با استفاده از برنامه کامپیوتری از پیش تعیین شده ای که به این کامیون ها داده شده است، می توان به کنترل آنها پرداخت.

سازندگان این کامیون ها از نظر ایمنی نه تنها به خود دستگاه اهمیت داده اند بلکه به سلامتی رانندگان حاضر در جاده نیز توجه ویژه ای داشته اند. از آن جایی که برخورد با سایر وسایل جاده سازی امری بسیار رایج است این کامیون ها برای پیشگیری از چنین حوادثی مجهز به محافظ هایی به نام تضعیف کننده ها هستند که می توانند مانع بروز تصادف شوند. تصویر این سیستم ایمنی نیز در عکس این خبر قابل مشاهده است.

دلیل اصلی ساخت این کامیون های بی سرنشین وقوع همین حوادث خطرناک بود که زندگی کارگران و رانندگان را با تهدید جدی مواجه می کرد. به این ترتیب و در صورت وقوع تصادف هایی از این دست به علت وجود سیستم محافظ، از رانندگان سایر خودروها حفاظت خواهد شد و به علت نبودن راننده در کامیون راه سازی نیز عملا تعداد تلفات به حداقل خواهد رسید.

شایان ذکر است که این کامیون ها در پایان سال میلادی جاری در ایالت فلوریدای ایالات متحده به کار گرفته خواهند شد و در صورت موفقیت آنها ممکن است شاهد استفاده از این دستگاه ها در سایر نقاط جهان نیز باشیم.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا