از اختلال خودایمنی نادر بیشتر بدانیم

به گزارش سینا پرس فارس، اشتون کوچر فاش کرده است که واسکولیت تورم رگ‌های خونی دارد، یک اختلال خودایمنی نادر که باعث می‌شود توانایی دیدن، شنیدن و راه رفتن را از دست بدهد.

او گفت: تقریبا دو سال پیش، من به این نوع عجیب و فوق‌العاده نادر واسکولیت مبتلا شدم، که تقریبا بینایی‌ام را خراب کرد، شنوایی‌ام را خراب کرد، تمام تعادلم را از بین برد. یک سال طول کشید تا همه آن‌ها را دوباره به دست بیاورم.

او همچنین تصدیق کرد که شانس‌ آورده که زنده است و سپس به این موضوع اشاره کرد که چگونه این ترس برای سلامتی را به‌ عنوان «موضوعی که خاص او ساخته شده بود» می‌بیند، طوری که باعث شد زندگی سرگرم کننده‌تر شود.
در این جا همه چیزهایی را که باید در مورد واسکولیت بدانید، از نشانه‌های اولیه تا انواع مختلف درمان آن را آورده‌ایم.

واسکولیت چیست
طبق اعلام مایو کلینیک (Mayo Clinic) واسکولیت زمانی است که رگ‌های خونی دچار التهاب می‌شوند که باعث «ضخیم شدن رگ‌های خونی می‌شود». در نتیجه، این امر می‌تواند جلوی جریان عادی خون را بگیرد و به اندام‌ها آسیب برساند، بیشتر انواع واسکولیت نادرند و این بیماری می‌تواند بر یک یا چند اندام تاثیر بگذارد.

نشانه‌های آن چیست
این نشریه همچنین این طور بازنشر کرد که برخی از نشانه‌های این بیماری شامل سردرد، کاهش وزن، خستگی، تب و دردهای عمومی بدن می‌شود.

غیر از نشانه‌های عمومی‌تر واسکولیت، برخی از نشانه‌های خاص‌تر ممکن است شامل صدای زنگ در یک گوش و درد معده بعد از غذا خوردن باشد.
برخی از افراد مبتلا به این اختلال همچنین دچار از دست دادن موقت بینایی و احساس بی‌حسی یا ضعف در دست‌ها یا پاها شده‌اند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا