کشف بقایای یک رومی عصر حجر در محوطه باستانی انگلیس

به گزارش سینا پرس فارس، تحقیقات در مورد این دو تدفین متمایز و همچنین بررسی سایر تدفین‌ها در این مکان که از عصر حجر مورد استفاده انسان‌ها بوده است، ادامه دارد. به عنوان مثال، یک نقطه دارای صدها تدفین از دو دوره زمانی مختلف است. گروه دریافتند افرادی که در اوایل قرون وسطی (410 تا 1169 پس از میلاد مسیح) زندگی می کردند، مردگان خود را در داخل تپه ای دفن کردند که در عصر برنز (2500 قبل از میلاد تا 800 قبل از میلاد) به عنوان محل دفن مورد استفاده قرار می گرفت.
مارک کولارد، مدیر پروژه حفاری، گفت: «[مردم اولیه قرون وسطی] برای ساختن این گوردخمه به مکان ماقبل تاریخ بازگشتند، حتی با وجود اینکه دوره مسیحی بود، و شما انتظار دارید که آنها در اطراف یک کلیسای کوچک یا کلیسا دفن شوند

کولارد گفت که اولین شواهد مانند ابزارهای سنگ چخماق شکارچی است که مربوط به دوران میان سنگی یا عصر حجر میانه (8000 قبل از میلاد تا 4000 قبل از میلاد) است. او گفت: "این نشان می دهد که مردم میان سنگی در حال عبور از منطقه هستند" و حیواناتی مانند aurochs (Bos primigenius)، یک گونه گاو منقرض شده را شکار می کنند.
مردمی که در دوران نوسنگی یا عصر حجر جدید در آنجا زندگی می‌کردند، بر اساس چندین گودال بزرگ یا پس‌چاله‌هایی که باستان‌شناسان پیدا کردند، نوعی ساختار آیینی مورد استفاده عموم را ساختند. کولارد گفت: «این اساساً به نظر می رسد که یک پست بزرگ در سراسر حومه شهر است. او گفت که این تیم همچنین بقایای فردی را که در حالت خمیده در همان نزدیکی دفن شده بود، کشف کردند که نشان می دهد دفن به این منظره آیینی گره خورده است.

باستان شناسان بقایای چندین خانه گرد و تپه های تپه ای را پیدا کردند که مربوط به عصر برنز است. کولار گفت، اما تنها در عصر آهن بود که مناظر با خانه‌های کوچک، چوبی و کاهگلی و زمین‌های زراعی آبادتر شد. این مزارع نزدیک به هم بودند وکمتر از (1.6 کیلومتر) از هم فاصله داشتند و دارای حیوانات اهلی و پردازش غلات بودند.
کولارد گفت: «این نشان می دهد که سکونتگاه چقدر متراکم بوده است. وی خاطرنشان کرد: این افراد ابزار آهنی مانند چاقو نیز تولید می کردند. در نهایت، مردم از خانه‌های گرد به ساختمان‌های رومی سنگی مستطیلی روی آوردند. او گفت: "ما نمی دانیم که همان مالکان یا همان خانواده بودند، اما ما دوست داریم فکر کنیم که تداوم وجود داشت. و آنها فقط مدهای جدید را در پیش گرفتند و در امپراتوری روم جذب شدند."
کولارد و همکارانش قصد دارند با بررسی DNA حفظ شده یافت شده در دفن انسان ها، به ویژه تقریباً 450 دفینه یافت شده در تپه ای که هم توسط مردم عصر برنز و هم در اوایل قرون وسطی استفاده می شد، آزمایش کنند که آیا واقعاً تداومی وجود دارد یا خیر.

مترجم: ساناز کاویانی

منبع: livescience

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا