اوریگامی بر احساسات و تقویت حافظه تأثیر دارد

به گزارش سیناپرس اصفهان هنر اوریگامی با اختراع کاغذ آغاز شد. این هنر شامل تا کردن کاغذ به طریقی خلاقانه و بدون استفاده از چسب است.

در سال‌های اخیر تحقیقات نشان داده است که هنر و صنعت می‌تواند در مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی  افراد فواید زیادی به همراه داشته باشد.

بنیاد سلامت روان به این نتیجه رسیده است که هنر درمانی به طور قابل توجهی منجر به رشد سلامت روان، عملکرد اجتماعی و به ویژه عزت نفس، مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی می‌شود. علاوه بر این، تمرین اوریگامی می تواند برای سلامت جسمانی ما نیز مفید باشد.

دکتر جان هیلری، مشاور روانپزشک و مدیر ارتباطات و آموزش در کالج روانپزشکان ایرلند گفت: مشارکت در فعالیتی که جذاب و چالش برانگیز است برای سلامتی فرد مفید است. فعالیتی مانند اوریگامی که نیاز به تمرکز و عمل کامل دارد و با چالش های قابل دستیابی منجر به یک محصول می شود، ذهن ما را به خود جذب می کند و به ما احساس تسلط و موفقیت می دهد.

اوریگامی باعث تحریک ذهن و جسم می شود. استفاده از دست ها مناطقی از مغز را تحریک می‌کند و حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد. با پیروی از یک فرآیند گام به گام ساده، اثری آرام بخش را ارائه می دهد و منجر به موفقیت می شود.

اوریگامی فرصتی را برای استراحت و زندگی در لحظه ارائه می دهد با هر تا به کاغذ، صداهای منفی درون خاموش می شود و باعث ایجاد عزت نفس می شود که یکی از عوامل اصلی سلامت روان است. اریگامی در بهبودی بیماران بستری و سلامت روان آنها نقش بسزایی دارد.

 

مترجم: هاجر غفاری
منبع: origamipuls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا