دستگاهی برای نظارت بر سلامت تنفس

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدگجت، سیلوی یک دستگاه همراه با چسب است که کاربر روی قسمت تحتاتی قفسه سینه خود می‌بندد و از طریق آن بر سلامت تنفسی خود نظارت می‌کند. این دستگاه از طریق تشدید آکوستیک کار می کند. به این ترتیب که صدا را در حفره قفسه سینه منتشر می‌کند و ارتعاشات پژواک را تجزیه و تحلیل می‌کند.

داده‌های اندازه‌گیری‌شده اطلاعاتی در مورد حجم هوای ریه ارائه می‌دهند و این داده‌ها با مقدار هوایی که در ریه‌ها محبوس شده، مرتبط است و می‌تواند یک علامت هشدار دهنده مبنی بر امکان تشدید شرایط تنفسی باشد. با توجه به اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 پس از کاهش عفونت اولیه، برای مدت‌های طولانی دچار اختلال در تنفس می‌شوند، این نوع فناوری می‌تواند در راستای نظارت بر سلامت تنفسی بسیار مفید باشد.

بیش از 43 درصد از بیماران مبتلا به کووید-19 بستری شده در بیمارستان، تا شش ماه پس از ترخیص از  تنگی نفس مداوم رنج می برند.بیش از 30 درصد از بازماندگان کووید-19 علائم تنفسی طولانی مدت دارند.

نظارت طولانی مدت از راه دور برای حمایت از بهبود یافتگان بیماران کرونایی و هشدار به مبتلایان به بیماری های مزمن ریوی در موارد بروز وخامت ناگهانی و امکان مداخله زودهنگام از امکاناتی است که این دستگاه در اختیار بیماران و کادر درمان قرار می دهد.

 

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا