اضطراب می تواند اولین نشانه آلزایمر باشد

به گزارش سیناپرس اصفهان، در این مطالعه محققان مؤسسه ترنر دانشگاه موناش به رهبری استفانی پرین، رابطه بین علائم افسردگی و اضطراب و حافظه و تفکر را در 2657 فرد میانسال مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که اضطراب بالا با دقت و حافظه ضعیف‌تر در ارتباط است.

به گفته این محققان، علائم اضطراب به ویژه در اواخر میانسالی به حافظه ضعیف‌تر مربوط می‌شود، بنابراین  ممکن است نشانه‌ای از ابتدایی‌ترین مرحله بیماری آلزایمر باشد، یا باعث ایجاد زوال عقل در برخی از افراد شود.

این مطالعه نشان داد، افرادی که دارای علائم افسردگی و اضطراب بالا بودند، نگرانی‌های بیشتری در مورد حافظه و تفکر خود گزارش کردند. در افراد میانسال نگرانی‌های ذهنی درباره حافظه و توانایی‌های فکری ممکن است با علائم روانی یا خلقی مرتبط و با اختلال عملکرد در حافظه یا تفکر رابطه‌ای نداشته باشد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که علائم اضطراب در میانسالی ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمیم دقیقاً چه اتفاقی در مغز می‌افتد که علائم افسردگی و اضطراب را با زوال شناختی و در نهایت ایجاد زوال عقل مرتبط می‌کند.

 

منبع: medicalexpess
مترجم: طیبه جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا