ویروس کرونا بر سلامت روان تأثیر طولانی مدت دارد

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای که مربوط به آغاز نشست دو روزه در آتن با وزرای بهداشت از ده ها کشور بود، خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها به یک روش خاص یا روش دیگری درگیر این بیماری شدند. 

این سازمان در ادامه افزود: مواردی مانند اضطراب انتقال ویروس کرونا، تأثیر روانشناختی قرنطینه شدن و منزوی شدن به همراه استرس های مربوط به بیکاری، نگرانی‌های مالی و بیگانگی اجتماعی منجر به بحران بهداشت روانی شدند. 

در این بیانیه اعلام شد: تأثیرات بهداشت روان در طول دوران همه گیری این ویروس، به صورت طولانی مدت و گسترده ادامه دار خواهد شد. 

براساس گفته هانس کلوژ، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا: سلامت روان باید به عنوان یک حق اساسی انسان‌ها تلقی شود. 

در ادامه وی تأکید کرد که چگونه این ویروس منجر به از هم پاشیدگی زندگی انسان‌ها شده است. 

طبق گفته هانس کلوژ: همه گیری این ویروس، کل جهان را لرزاند. بیش از چهار میلیون زندگی در دنیا و معیشت خراب شد، بسیاری از خانواده‌ها و جوامع از یکدیگر جدا شدند، شغل‌های متفاوت ورشکست شدند و افراد از فرصت‌های زیادی محروم شدند. 

سازمان جهانی بهداشت، به طور کلی خواستار تقویت خدمات بهداشت روانی و پیشرفت دسترسی به مراقبت‌های ویژه از طریق فناوری و تکنولوژی شد. این سازمان همچنین خواستار ارائه خدمات پشتیبانی روانشناختی بهتر در مدارس، دانشگاه‌ها، کسب و کارها و افرادی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند شد. 

وزیران از زنی به نام کاترینا که 38 ساله و یونانی است، شنیدند که از سال 2002 تحت درمان بیماری اختلالات روانپزشکی بوده است و حی تا زمان بروز همه گیری این ویروس، شرایط خوبی داشته است. 

او بعد از دوران همه گیری این ویروس، نتوانست در گروه‌های پشتیبانی شخصی حضور پیدا کند و حتی قادر به دیدن پدرش نیز نبوده است. زیرا او مجبور شد که درمان خود را از نو شروع کرده و آن را تقویت کند. 

در ادامه وی افزود: فشار انزوای اجتماعی باعث افزایش اضطراب مردم شده است.

 

مترجم: مینا رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا