قلب مصنوعی ساخته شده ازآهن‌ربا وتیتانیوم

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از ساینس فوکس، سالانه بیش از 10 میلیون نفر در ایالات متحده و اروپا به نارسایی قلبی مبتلا می‌شوند. درمان ‌های موجود فقط می تواند شرایط را برای مدت طولانی کنترل کند ولی بیشتر بیماران به پیوند قلب کامل نیاز دارند. تعداد اهدا کنندگان قلب در مقایسه با تعداد افرادی که منتظر قلب هستند، بسیار ناچیز است.

از دهه 1950 میلادی تلاش بسیاری برای طراحی قلب‌ مصنوعی انجام شده است که چندان موفق نبوده است. در حال حاضر تعداد کمی از قلب‌های مصنوعی که برای استفاده انسانی تأیید شده اند آخرین چاره برای بیماران قلبی است تا مدت زمان باقی مانده تا پیوند قلب را سپری کنند.
اما طرحی کاملاً جدید، معروف به BiVACOR می تواند انقلابی در استفاده از قلب های مصنوعی ایجاد کند.

در روش‌های قبلی، قلب واقعی پمپ می کند ولی در این روش، دستگاه از یک دیسک در حال چرخش و پمپ چرخشی پیشرفته که بین آهن‌ربا در حال حرکت است، برای انتقال خون به ریه ها و بدن استفاده می کند.

قلب BiVACOR  درکنار پیشرفته‌تر‌ین فناوری دیسک محرک می تواند خروجی خود را با نیازهای فیزیولوژیکی بیمار تطبیق دهد پس در طول ورزش سریعتر پمپ خواهد کرد و می تواند به اندازه بدن کودک کوچک شود. همچنین پژوهشگران امیدوار هستند که روزی بتوانند این دستگاه را با فناوری شارژ بی سیم ترکیب کنند، به این معنی که باتری به جای اینکه خارج از بدن حمل شود، در بدن بیمار کاشته شود.

 

مترجم: هاجر غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا