کشف استخوان 22 کیلوگرمی یک ماموت کلمبیایی

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، کشف فسیل همواره یکی از جذاب ترین کارها به ویژه برای آماتورها و محققان دیرینه شناسی بوده است و در این میان، به دلیل قرار گرفتن برخی نقاط در دوره های زمین شناسی، این مناطق از اهیمت بالایی برخوردارند. 

 یک زوج غواص موفق شده اند یک استخوان 122 سانتی متری را در رسوبات کف رودخانه Peace در 88 کیلومتری «ساراسوتا» پنهان کنند. رها شدن این استخوان در این منطقه در دوران پلیستوسن در حدود 6/2 میلیون تا 10 هزار سال پیش، محققان تخمین زده اند که ماموت های کلمبیایی بین 4 متر طول و 10 تن وزن داشته اند.

هر دو غواص که دیرینه شناسان آماتور هستند، معتقدند که این استخوان ران متعلق به ماموتی است که حدود 100 هزار سال پیش مرده است. تاکنون در روخانه Peace فسیل های متعددی به دست آمده و به همین دلیل مقصد بسیاری از شکارچیان فسیل در دنیاست. این زوج پیش از این هم یک دندان متعلق به یک ببر دندان خنجری را در همین منطقه کشف کرده بودند. 


ماموت ها از خانواده فیل های آسیایی بوده اند که در دوران پلیستوسن در فلوریدا زندگی می کردند.به گزارش سیناپرس، این استخوان در زیر شن ها در بستر رودخانه مدفون شده و به همین دلیل سالم باقی مانده بود. بررسی ها نشان می دهد که سن این استخوان هنوز با روش رادیوکربتی مشخص نشده اما به دلیل تراکمی که دارد، به نظر می رسد متعلق به 100 هزار سال پیش باشد. 

به گزارش سیناپرس، این استخوان ران ماموت هم با 4 متر طول و 10 تن وزن یکی از بزرگ ترین گونه های ماموت بوده است که از نیمکره غربی از شمال آمریکا گرفته تا آمریکای مرکزی حضور داشته است. یافته ها نشان می دهد که بیشتر مگافوناهای دوره پلیستوسن حدود 14 هزار سال پیش منقرض شده اند. 

با افزایش حضور انسان ها در آمریکای شمالی در حدود چند هزار سال پیش، هنوز به درستی مشخص نشده که تغییرات آب و هوایی، شکار بیش از اندازه یا دیگر عوامل باعث انقراض آنها شده است. این زوج غواص اعلام کرده اند که بیشت بقایایی که تاکنون پیدا کرده اند، شامل دندا کوسه و خار ماهی ها بوده است.

مترجم:ندااظهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا