تولید قطعات و آلیاژهای ویژه تحت خلاء با حرکات دورانی

محمد اسماعیلیان، مجری طرح تولید قطعات و آلیاژهای تحت خلع با حرکات دورانی در گفتگو با مهر ، افزود: این طرح برای تولید قطعات و آلیاژهای ویژه از فولاد، آلومینیوم، منیزیوم و تیتانیوم است که براساس آن قادر خواهیم بود قطعات با تیراژ بالا و ضخامت بسیار کم تولید کنیم.

وی تاکید کرد: در این طرح به دلیل دقت در تولید و ریخته گری آلیاژها قطعات تولید شده یکدست و صاف هستند بنابراین بعد از تولید قطعات نیاز به تراشکاری وجود ندارد و قطعات به راحتی قادر به استفاده در صنایع خواهند بود.

این پژوهشگر تاکید کرد: از طریق این فناوری قادر به تولید هر نوع قطعه با اشکال و ضخامت های مختلف هستیم اما در روش های معمول این توانایی در دستگاه ها وجود ندارد.

اسماعیلیان گفت: قطعات و آلیاژهای تولید شده برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع هواپیماسازی باید عاری از هر عیب باشند زیرا به دلیل سرعت بالای موتور عیوب قطعات به سرعت گسترش می یابد و شکسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تولید قطعات و آلیاژهای تحت خلع با حرکات دورانی کیفیت و کارآیی قطعات بسیار افزایش می یابد.

این پژوهشگر تصریح کرد: این فناوری در حوزه های تولید قطعات مربوط به هوا و فضا، خودرو، هلی کوپتر، موتور و پمپ قابل استفاده است.

تولید قطعات و آلیاژهای ویژه تحت خلأ با حرکات دورانی در پژوهشکده مواد پیشرفته و انرژی های نو سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طراحی و اجرا شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا