ماموریت آرتمیس تا دو هفته دیگر انجام می شود

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در پی اعلام تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای آرتمیس یک، اعلام کرد این ماموریت تا دو هفته دیگر انجام شده و تعیین این تاریخ جدید به تیم فنی آرتمیس زمان بیشتری می دهد تا برای آزمایش نمایش برودتی و پرتاب آماده شوند. در صورت بروز هر نوع نقص فنی پیش بینی نشده، این ماموریت در تاریخ ۲ اکتبر یا ۱۰ مهر  انجام خواهد شد.

در بیانیه فوق عنوان شده است:‌ این هفته، تیم‌ های فنی آزمایش‌ هایی را در شرایط محیطی انجام خواهند داد تا از وجود پیوند محکم بین دو صفحه قبل از آزمایش مجدد در طول فعالیت مخزن برودتی اطمینان حاصل و آماده ‌سازی برای آزمایش نهایی را آغاز کنند.

تعیین این تاریخ‌ ها همچنین به مدیران ناسا اجازه می ‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که تیم فنی این پروژه زمان استراحت کافی داشته و منابع پیشران برودتی را دوباره پر می ‌کنند.

گفتنی است اولین تلاش برای پرتاب این فضا پیما در ۲۹ آگوست به دلیل نشت سوخت و عملکرد بد سنسور در یکی از موتورهای اصلی لغو شد.

تلاش بعدی در تاریخ سوم  سپتامبر انجام گرفت که این عملیات نیز  به دلیل نشت سوخت منتفی شد. سازمان فضایی ناسا گفت که توانسته است نشت هیدروژن را برطرف کرده و در حال حاضر هیچ نقص فنی در این فضاپیما وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس، پیش بینی می شود Artemis I پس از پرتاب، به سمت ماه پرواز کرده و طی ۴۲ روز به زمین برمی گردد. این مأموریت بدون خدمه برای آزمایش سیستم‌ های جدید و ایجاد زمینه‌ ای برای فضانوردان برای بازگشت به سطح ماه در سال ۲۰۲۵ طراحی شده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا