بودجه ایستگاه فضایی روسیه تعیین شد

به گزارش سیناپرس، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش به خبرنگاران اعلام میزان بودجه مورد نیاز برای ایستگاه فضایی آینده روسیه و زمان پرتاب آن، به زودی و پس از تکمیل طراحی آن مشخص خواهد شد.

به گفته عالی ترین مقام فضایی روسیه، شرکت انرجیا (Energia)  اکنون در حال طراحی پست مداری ویژه ایستگاه فضایی روسیه است.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: بخش اولیه ایستگاه فضایی ما باید قبل از پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل شده و پس از آن ظاهر ایستگاه، پارامترهای مدار، میزان بودجه لازم برای ایجاد آن و همچنین زمان بندی احتمالی استقرار بخش های مختلف ایستگاه مداری، مشخص خواهد شد.
بر اساس اطلاعات موجود، به زودی قرار است شرکت دولتی انرجیا نتایج طراحی خود را به دولت ارائه کند. لازم به توضیح است که شرکت سازنده راکت و فعالیت های فضایی  انرجیا، واحدی از آژانس فضایی روسیه محسوب می شود که برای اولین بار مدلی از ایستگاه فضایی آینده این کشور را در مراسم ویژه انجمن ارتش که از ۱۵ تا ۲۱ آگوست برگزار شد، رونمایی کرده و بخشی از ویژگی ها و مشخصات آن را ارائه کرد.

به گزارش سیناپرس، این مدل شامل ماژول های پایه، بخش های ویژه علمی، واحد انرژی،  دروازه و سکوهای پهلوگیری فضاپیما، بخش های هدف و ماژول های تولیدی می شود.
به گفته آژانس فضایی روسیه، این ایستگاه به عنوان پلتفرم های خدماتی برای ماموریت های مختلف علمی و اکتشافات فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا