گزارش ویدیویی از آب بازیافتی در ایستگاه فضایی

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که ساختار بازیافت آب در ایستگاه بین المللی فضایی به چه ترتیب است. یک انسان بر روی کره زمین به صورت متوسط در هر روز میزان 350 لیتر آب در هر روز را مصرف می کند که این رقم معادل 400 لیوان آب است.

در ایستگاه فضایی به علت محدودیت بسیار زیاد منابع آب، کنترل مصرف به یک امر بسیار مهم بدل شده است و به همین دلیل نیز سیستم تصفیه آب این مرکز می تواند میزان 93 درصد از آب را در این ایستگاه تصفیه و بازیافت کند. آب در بسته هایی مخصوص به ایستگاه فضایی ارسال می شود که عملا هزینه هر لیتر از آب ارسالی با شاتل های فضایی می تواند بسیار بالا باشد.

از سال 2010 میلادی در ایستگاه فضایی یک دستگاه تصفیه ویژه تعبیه شده است که می تواند با ایجاد جاذبه مصنوعی، شرایط پاکسازی آب را ایجاد کرده و موارد نامناسب را از آب خارج و محصول نهایی را در بسته هایی مخصوص، بسته بندی کند. این دستگاه می تواند سالانه 6 هزار لیتر آب را در این ایستگاه بازیافت کند. از جمله نکات جالب این است که در این ایستگاه حتی ادرار فضانوردان نیز بازیافت شده و به آب آشامیدنی تبدیل می شود. البته این آب به اندازه ای پاک است که حتی از بسیاری از آب های موجود در زمین نیز کیفیت بهتری دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا