اختراع دستکش مترجم زبان اشاره

یک گروه از دانش آموزان اروگوئه ای  دستکش مترجم زبان اشاره را اختراع کرده اند و در پی ثبت آن هستند . این دانش آموزان آگاهی پیدا کردند که یک دستگاه مکزیکی کپی شده از اختراع آنها که در سال 2012 انجام داده بودند، ساخته شده و این نگرانی آنها را برای ثبت اختراعشان افزایش داده است.

برونو رودریگز (Bruno Rodriguez) معلم و ناظر اصلی این تیم اروگوئه ای در رابطه با این اختراع می گوید که این دانش آموزان باور نمی کنند که اختراع دستگاه مکزیکی یک کپی از دستگاه آنها باشد . آنها از حفظ حق ثبت اختراع خود و برنده جایزه نمونه اول نگران هستند.

او در ادامه توضیح داد که این نمونه اختراع توسط سه دانش آموز دبیرستانی در شمال غربی شهرستان Paysandu ساخته شده و هدف از ساخت آن ایجاد یک راه حل دیجیتالی جامع برای حل مشکل ارتباط با افرادی که از زبان اشاره استفاده می کنند، بوده است.

این گروه سه نفری تعدادی حسگر را به دستکشی که فرد استفاده کننده از زبان اشاره خواهد پوشید، متصل کردند و این سنسورها داده های ناشی از حرکات دست این فرد را به یک کامپیوتر که از برنامه ترجمه علائم و حرکات به کلمات برخوردار است، ارسال می کند و ترجمه حرکات در همان لحظه بر صفحه نمایش کامپیوتر نمایان می شود.

قابل توجه است که این اختراع یکی از چندین اختراع از طرف اروگوئه بوده که  در نمایشگاه بین المللی INTEL-ISEF در سال 2013 در آریزونا (Arizona) در ایالات متحده امریکا ، نمایشگاهی با نمایش هزار و پانصد پروژه از شصت کشور، ارائه شده بود.

این دستکش مترجم موفق به کسب جایزه هزار دلاری و یک بورسیه تحصیلی برای یکی از این دانش آموزان شد که البته برای این دانش آموزان دلگرم کننده نبوده است. به گفته برونو رودریگز ، این دانش آموزان پس از بازگشت به کشورشان نیازمند پشتیبانی برای تضمین حق ثبت اختراع دستگاه خود بودند.

برونو رودریگز مربی این دانش آموزان در رابطه با اختراع مکزیکی کپی شده از دستگاه مذکور می گوید: «اختراع مکزیکی نظر کالوس مازال (Carlos Mazal) کارشناس مسائل مالکیت و حق معنوی، و مدیر سابق سازمان املاک فکری جهانی امریکای لاتین و کارائیب را جلب کرده است. در حالی که این شخص قصد دارد به این مخترعان جوان اروگوئه ای مشاوره حقوقی ارائه کند. این مسائل نگرانی دانش آموزان اروگوئه ای را افزایش داده است.»

منبع 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا