افراد سیگاری شانس کمتری برای زنده ماندن پس از حمله قلبی دارند

به گزاش سیناپرس، یافته های این مطالعه نشان داد که در افراد سیگاری سطوح آلفا-1 آنتی تریپسین (A1AT) ، پروتئینی در کبد که از بافت های بدن محافظت می کند، به طور قابل توجهی کمتر از افراد غیر سیگاری است. با این حال، هیچ تفاوتی در افراد مبتلا به فشار خون و بدون ابتلا به فشار خون در یافته های فوق مشاهده نشد. 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی بخش بیماری های قلبی و پیشگیری از سکته، سالانه حدود ۱.۵ میلیون حمله قلبی و سکته مغزی در ایالات متحده اتفاق می افتد.به گزاش سیناپرس، اعتقاد بر این است که پروتئین A1AT زمانی که در طول حمله قلبی در کبد آزاد می شود، می تواند از بافت قلب محافظت کند. 

هدف از این مطالعه مقایسه سطوح پلاسمایی پروتئین های موجود در کبد برای محافظت از بافت های بدن در افراد سیگاری و غیر سیگاری و بین افراد مبتلا به فشار خون و بدون فشار خون پس از یک حمله قلبی بود.

به گزاش سیناپرس، دکتر سعید خطیب (Said Khatib) یکی از پژوهشگران این مطالعات می گوید: این مطالعه انسانی بر روی ۲۹ مرد و ۱۱ زن بالغ از طریق نمونه خونی که طی یک، ۴، ۲۴، ۴۸ و ۹۶ ساعت پس از تشخیص حمله قلبی گرفته شده بود، انجام شد. شرکت کنندگان به چهار گروه سیگاری، غیر سیگاری، دارای فشار خون و بدون ابتلا به فشاری خون تقسیم شدند. در ادامه یافته های حاصل از آزمایش ها نشان داد که حفظ سطوح مناسب پروتئین های موجود در کبد در افراد سیگاری در طول حمله قلبی، شانس بقای آنها را افزایش داده و می تواند از بافت قلب محافظت کند.  

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: Medical Condition News

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا