ناسا برای پرتاب ماه نورد غول پیکر آرتمیس آماده می شود

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا از سال ۱۹۷۲ که فضاپیمای زحل V آپولو ۱۷ را به ماموریت اعزام کرده بود، دیگر فضاپیمایی در این ابعاد و با ارتفاع ۹۸ متر را در ماموریت های خود مورد استفاده قرار نداده بود.

گفتنی است شاتل‌های فضایی نیز از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱ دارای ابعادی ۵۶ متری بوده و کوچک تر از فضاپیمای آرتمیس محسوب می شوند. عملیات پنج ‌شنبه بخشی از یک برنامه طولانی مدت برای پرتاب فضاپیمای بدون سرنشین به مدار ماه محسوب می شود. مقامات ناسا روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که یک تمرین با سوخت کامل موشک در ۳ آوریل برنامه ریزی شده است.

چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پروژه آرتمیس، در این رابطه گفت: ما در وضعیت بسیار خوبی قرارداشته و آماده هستیم تا در روز پنج ‌شنبه این برنامه را ادامه دهیم. وقتی می‌ بینیم که فضاپیمای شگفت‌انگیز آرتمیس از آستانه سکوی پرتاب عبور می ‌کند و برای اولین بار آن را در خارج از ساختمان مونتاژ می ‌بینیم، شاهد یک منظره تاریخی فوق ‌العاده و شگفت ‌انگیز خواهیم بود. 

به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی انجام شده، موشک و کپسول اوریون به آرامی به سمت مجتمع پرتاب 39B در حدود ۶ کیلومتر دورتر خواهند رفت. به گزارش سیناپرس، ناسا انتظار دارد این سفر حدود ساعت ۵ بعد از ظهر روز پنج شنبه آغاز شده و بیش از شش ساعت طول بکشد. 
تام ویتمایر، مدیر برنامه توسعه سیستم ‌های اکتشافی ناسا، در این رابطه گفت که SLS یک وسیله نقلیه بسیار پیچیده است، بنابراین تاریخ دقیق پرتاب تنها زمانی مشخص می‌ شود که آزمایش‌ ها کامل شود.
ماموریت آرتمیس I این است که در مقیاسی به مراتب بیشتر از تجربیات قبلی مطالعه ماه، از قمر زمین اطلاعات کسب کند.
در خاتمه گفتنی است ناسا در نظر دارد برنامه پرتاب آرتمیس را به طور زنده پوشش دهد. 

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا