در دوره بارداری گوشت و تخم مرغ مصرف کنید

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه کرنل می گویند مصرف دو برابر مقدار توصیه شده کولین (ویتامین بی۴) منجر به تمرکز بهتر کودکان در حین انجام کارهایی می شود که نیاز به توجه مداوم دارند. کولین یک ماده مغذی ضروری هم برای انسان و هم برای حیوانات است که برای واکنش های شیمیایی در سیستم عصبی و برای توسعه عملکرد طبیعی مغز مهم محسوب می شود. منابع رایج کولین عبارتند از: زرده تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، ماهی، مرغ، آجیل و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم.

این مطالعه کودکان هفت ساله مادرانی که رژیم غذایی با سطوح طبیعی کولین مصرف می کردند را با  گروهی دیگر از مادرانی که دو برابر مقدار معمول این موادغذایی را می خوردند، مقایسه کرد. نتایج نشان می دهد که سطوح توصیه شده کولین در دستورالعمل های غذایی به طور کامل نیازهای مادر و فرزند متولد نشده اش را برآورده نمی کند. علاوه بر این، محققان می گویند اکثر ویتامین های دوران بارداری حاوی کولین نیستند و 90 درصد از زنان باردار حتی مقادیر توصیه شده را در رژیم غذایی روزانه خود رعایت نمی کنند.

باربارا استروپ (Barbara Strupp)، به گزارش خبرگزاری sinapress،از محققان ارشد این پروژه تحقیقاتی در این رابطه می گوید: یافته های ما حاکی از مزایای افزودن کل میزان لازم کولین به رژیم استاندارد ویتامین دوران بارداری است.

ریچارد کانفیلد (Richard Canfield)، از دیگر پژوهشگران حاضر در مطالعه فوق، می‌افزاید: توصیه‌ های کنونی برای زنان باردار در سال ۱۹۹۸ تنظیم شده و بر اساس میزان کولین مورد نیاز برای جلوگیری از اختلال عملکرد کبد در مردان است نه برپایه نتایج مرتبط با رشد عصبی شناختی فرزندان.

گفتنی است، مادران در مطالعه جدید خود در طول سه ماهه سوم بارداری رژیم غذایی حاوی مقدار مشخصی کولین مصرف کردند. نیمی از آنها روزانه ۴۸۰ میلی گرم کولین مصرف کردند که کمی بیشتر از مقدار توصیه شده (۴۵۰ میلی گرم) است. نیمی دیگر هر روز ۹۳۰ میلی گرم مصرف کردند که بیش از دو برابر توصیه روزانه بود.
به گزارش سیناپرس، هفت سال بعد، فرزندان زنانی که ۴۸۰ میلی‌گرم کولین در دوران بارداری خود ‌خوردند، دقت کمتری در طول یک کار با توجه پایدار نشان دادند. در همین حال، کودکان مادرانی که ۹۳۰ میلی گرم مصرف کرده بودند، دقت بالایی را در طول آزمایش حفظ کردند.

استروپ می گوید: با نشان دادن اینکه مکمل کولین مادری در انسان فواید توجه فرزندان را به همراه دارد که مشابه آنچه در حیوانات دیده می شود، ایجاد می کند. یافته‌ های ما نشان می ‌دهد که طیف کاملی از مزایای شناختی و محافظت عصبی نشان ‌داده‌ شده در جوندگان ممکن است در انسان نیز دیده شود.
مطالعات پیشین روی موش‌ های آزمایشگاهی نشان داده که کولین اضافی در رژیم غذایی مادر منجر به فواید شناختی بلندمدت در فرزندان آنها می‌ شود. به گزارش سیناپرس، دانشمندان همچنین دریافته ‌اند که کولین فرد را بیشتر در برابر بیماری های مغزی و تأثیرات شناختی استرس، اختلال طیف الکل جنین، اوتیسم، صرع، سندرم داون و بیماری آلزایمر محافظت می‌ کند.
شرح کامل این پژوهش ها و یافته های آن در مجله فدراسیون انجمن های آمریکایی برای زیست شناسی تجربی (Federation of American Societies for Experimental Biology) منتشر شده است.

مترجم: لیلی دهقان پور

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا