سویه های جدید کرونا در راه هستند

به گزارش سیناپرس، الکسی مازوس، کارشناس ارشد اچ ‌آی‌ وی و پژوهشگر وزارت بهداشت روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تجربه بهداشت عمومی مسکو در مورد ویروس هایی همچون کرونا و ویروس عامل ایدز گفت: قطعا در آینده گونه‌ های جدید کرونا ویروس ظاهر خواهند شد و البته در حال حاضر دلیلی برای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

به گفته این کارشناس بیماری های ویروسی، از دیدگاه من تنشی که با ظهور سویه جدید اومیکرون در جهان به وجود آمد، بی دلیل و حتی مضر است. ما یک عفونت جدید و یک ویروس جدید داریم و این امر بدیهی است که این ویروس در آینده همچنان جهش خواهد یافت. من اطمینان دارم ما در آینده شاهد جهش های دیگر این ویروس نیز خواهیم بود زیرا این فرایند، بخشی از تکامل طبیعی ویروس ها محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که تهدید سویه اومیکرون چقدر جدی است، گفت: سویه‌های ویروسی باید با آرامش درک شود، در حال حاضر به طور قطع می توانم بگویم این شدید ترین سویه کرونا نیست. این پژوهشگر ویروس شناس تاکید کرد که متخصصان فکر می ‌کنند واکسن‌های موجود علیه نوع جدید ویروس کرونا موثر خواهد بود. به گزارش سیناپرس، نوع ویروس کرونا موسوم به B.1.1.529 که با نام اومیکرون معرفی شده است در ماه نوامبر در جنوب آفریقا کشف شد.

طی هفته‌ های اخیر، این گونه به سویه غالب در آفریقای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر تبدیل شده و موج جدیدی از عفونت ‌ها را ایجاد کرده است. به گزارش سیناپرس، سویه جدید همچنین در ده ها کشور از جمله روسیه شناسایی شده است. بر اساس داده های موجود، سویه اومیکرون قابلیت انتقال بالاتری دارد، در حالی که تعدادی از کارشناسان فکر می کنند که عبور از آن آسان است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا