بهبود شرایط بیماران اوتیسم با کمک عینک گوگل

به گزارش رسانه های خبری گوگل ، با کمک یک نرم افزار جدید و دستگاه عینک گوگل می توان شرایط بیماران اوتیسم را بهبود بخشید .

شایان ذکر است ، بیماری اوتیسم نوعی اختلال رشدی بوده که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود . در واقع این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌ های ارتباطی تأثیر گذار است .

در این گزارش آمده است که نرم افزار مذکور برای کمک به بیماران اوتیسم طراحی شده و مبتلایان به این بیماری می توانند با استفاده از این نرم افزار و عینک گوگل ، از طریق ارتباط چشمی بیشتر ، جذب مکالمات با دیگران شوند و راحت تر وضعیت اجتماعی را باز خوانی کنند .

ند ساهین (Ned Sahin) بنیان گذار سیستم قدرت مغز (Brain Power) در رابطه با کاربرد این نرم افزار جدید می گوید : " این روش، چشمان را به طور مستقیم با فرد مقابل مرتبط می سازد که عامل کمک کننده قوی در کودکان و همچنین بزرگسلان مبتلا به اوتیسم  خواهد بود . زمانی که این بیماران به طور مستقیم در چشمان فردی نگاه می کنند ، احساسات شخص مقابل را بر روی صفحه نمایش کامپیوتری خود دیده و حس خواهند کرد . "

لازم به توضیح است که سیستم قدرت مغز با ترکیب عینک گوگل و یا هر دستگاه چشمی با فن آوری مشابه قابل کارکرد است . علاوه بر آن ، این سیستم قابل ترکیب با مجموعه ای از نرم افزارها نیز است .

ند ساهین در رابطه با کارکرد این سیستم می گوید : " یک مادر می تواند از طریق این دستگاه با کودک خود صحبت کند و در واقع ببیند که کودکش در حال دیدن و یا تماشای چه چیزی است . ما دوربین دستگاه را فعال کردیم بنابراین ، آن دستگاه به یک نسخه تصویری از راه دور چشمان مادر تبدیل می شود. "

در حقیقت این عینک ها می تواند به افرادی که به اوتیسم مبتلا هستند ، کمک کند تا با شنیدن موسیقی آرام شوند و ترس از سرگردانی در آن ها کاهش پیدا کرده و از بین برود . شایان ذکر است که آزمایش های بالینی این فن آوری جدید در پاییز سال جاری در دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده امریکا آغاز خواهد شد و متعاقبا نتایج آن اعلام می شود. سازندگان این فن آوری امیدوار هستند تا این آزمایش ها با موفقیت انجام شوند و در آینده ای نزدیک بتوانند این محصول را به طور گسترده وارد بازار کنند .  

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا