انسان اژدها، نزدیک ترین پسرعموی منقرض شده ماست

به گزارش سیناپرس، گونه جدید انسان کشف شده با عنوان  Homo longi یا دراگون من به معنی انسان اژدها از فسیلی کاملاً کاملاً حفظ شده معروف به جمجمه هاربین  (Harbin cranium)  شناسایی شد که در دهه ۱۹۳۰ در شهر هاربین در شمال شرقی چین کشف شده بود.
جمجمه بزرگ انسان اژدها نشان می دهد که این گونه انسانی می توانست مغزی شبیه به اندازه مغز انسان های امروزی را در خود جای دهد، اما کاسه سر وی دارای حفره های چشم کاملاً مربع شکل بوده و ویژگی هایی مانند برجستگی های روی پیشانی و خط برجسته ابرو ، دهانی با شکاف گسترده و دندان های بزرگ و رشد یافته به خوبی در این گونه انسانی مشاهده می شود.

کیانگ جی (Qiang Ji) ، استاد دیرین شناسی دانشگاه هبی که فسیل این انسان باستانی در آن نگهداری می شود در این رابطه گفت: فسیل هاربین یکی از کاملترین فسیلهای جمجمه انسان باستانی است. این فسیل بسیاری از جزئیات ریخت شناسی که برای درک سیر تکامل گونه هومو و منشا هومو ساپینس یا همان انسان هوشمند امروزی، حیاتی است را  حفظ کرده است.
به گزارش سیناپرس، به باور باستان شناسان، در حالی که این جمجمه ویژگیهای انسان های باستانی پیش از هوموساپینس  را نشان می دهد اما در عین حال خود را از همه گونه های انسانی شناخته شده، جدا می کند.

محققان معتقدند که این جمجمه متعلق به مردی بود که هنگام مرگ حدود ۵۰ سال داشت. آنها گمان می كنند كه هومو لانگی در جوامع كوچك و در محیط های جنگلی زندگی می كرده است. از آنجا که جمجمه این انسان باستانی نشان می دهد، جثه انسان هاربین بسیار بزرگ بوده و  به احتمال زیاد برای زنده ماندن در محیط های سخت سازگار شده و ممکن است توانسته باشد تا در سراسر آسیا پراکنده شود.

به گزارش سیناپرس، این تیم با استفاده از یک روش های مبتنی بر تجزیه و تحلیل های ژئوشیمیایی ، قدمت فسیل هاربین را حداقل ۱۴۶ هزار سال تشخیص داده و تاریخ گذاری فوق، به معنی این است که انسان اژدها در دوره پلیستوسن میانی و همزمان با دنیسواها ، نئاندرتال ها و هومو ساپینس می زیسته و حتی ممکن است با این انسان های باستانی تعامل داشته باشند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا