تشکیل هیات موسس بنیاد حامیان علم و فناوری شریف

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، رییس این دانشگاه در جلسه هیات موسس بنیاد حامیان علم و فناوری شریف، سابقه 50 ساله این دانشگاه را یادآور شد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در دهه 60 شمسی با ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی به طور جدی پا به عرصه پژوهش گذاشت و در کنار تربیت نیروهای متخصص، با حل مسایل اساسی کشور و تربیت کادر آموزشی برای دیگر دانشگاه ها نقش موثرتری را در جامعه ایفا کرد.

دکتر محمود فتوحی افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و از این طریق دانشگاه در جلوگیری از فرار مغزها نیز نقش موثری را ایفا کرده است.

وی به مسیر تحول دانشگاه شریف در آینده اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در سال 1394 همزمان با جشن پنجاه سالگی خود، در حال تدوین برنامه ای بلندمدت است که با تحقق آن نقش موثرتری را نسبت به گذشته در کشور و در جامعه بین المللی ایفا کند.
فتوحی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه علمی، افتخارآفرینی در سطح جهانی و مشارکت فعال تر در حل مسایل و چالش های اساسی کشور از جمله اهداف کلانی است که این دانشگاه در آینده دنبال می کند که در این مسیر، فضای فیزیکی محدود و ضعف امکانات کالبدی مانند آزمایشگاه ها، کارگاه ها و امکانات تحقیقاتی دانشگاه مهمترین مانع خواهد بود.

وی، خیرین را به همفکری برای ادامه مسیر دانشگاه شریف دعوت کرد و گفت: در شرایطی که کمبود منابع مالی به ویژه کاهش چشمگیر بودجه و اعتبارات دولتی و عمومی سبب این ضعف و محدودیت شده است، از خیرین برای ادامه مسیر و ایجاد راه های اعتمادسازی در جامعه برای جلب مشارکت خیرین در حوزه علم و فناوری دعوت به همفکری می کنیم.
در ادامه این مراسم تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی شریف و مصطفی علمی یکی از خیرین برای ساخت یک واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین در شهرک مسکونی وردآورد منعقد شد.

تعمیر خوابگاه مصلی نژاد دانشگاه، ساخت یک دستگاه خوابگاه دانشجویی، تعهد راه اندازی مرکز جذب بودجه طرح های فناوری، ساخت یک طبقه برای توسعه فناوری در مرکز تحقیقات دکتر جواد موفقیان از دیگر تعهدات تقبل شده از طرف خیرین آینده ساز در این برنامه بود.
علاوه بر خیرین علم و فناوری، دکتر محمدرضا عارف استاد دانشگاه شریف و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شهرداران برخی مناطق تهران و مدیران عامل برخی از شرکت های بزرگ کشور نیز در این مراسم حضور داشتند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا