فعالیت جدید جهاد دانشگاهی در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی

به گزارش مهر، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مفتخر هستیم که به‌عنوان یک سازمان علمی و فرهنگی کار در زمینه فعالیت‌های قرآنی را جزء اولویت‌های اصلی فعالیت‌هایمان قرار دادیم و توانستیم به سرعت سازمان و مرکز فعالیت‌های قرآنی را در جهاد دانشگاهی تشکیل دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهاد دانشگاهی توانسته در زمینه استفاده بهینه از فضای مجازی در عرصه اطلاع‌رسانی و نشر قرآن کریم و تشکیل تنها خبرگزاری تخصصی در زمینه نشر قرآن کریم(ایکنا) که به چندین زبان زنده دنیا اخبار قرآنی کشور را به سراسر جهان مخابره می‌کند، نقش خوبی را ایفا کند.

وی همچنین به فعالیت جدید جهاد دانشگاهی در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی میان رشته‌ای در حوزه قرآن کریم را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس جهاد دانشگاهی به تشکیل ۳ گروه پژوهش در این راستا اشاره کرد و افزود: برای فعالیت‌های پژوهش میان رشته‌ای ۳ گروه پژوهش تشکیل خواهد شد و همچنین یک پژوهشکده که در این زمینه فعالیت‌های خود را آغاز کرده است را برنامه‌ریزی کردیم تا شاهد فعالیت‌های خوب میان رشته‌ای در این حوزه باشیم.

طیبی در پایان گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های میان رشته‌ای کار می‌کند تا دقیقاً مشخص شود که این فعالیت‌ها در چه زمینه‌هایی به‌ویژه برای فضای دانشگاهی کشور مناسب‌تر است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا