اعتماد خارجی‌ها به نشان ایمنی و سلامت ایران

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر بهروز جنت روز شنبه در نشست خبری روز جهانی غذا، اظهارداشت: خوشبختانه اعتماد به نشان ایمنی و سلامت بر روی محصولات غذایی، بهداشت، آرایشی، دارویی و تجهیزات پزشکی تولید داخل، تا بدانجا پیش رفته است که برخی خریداران خارجی از صادرکنندگان ایرانی می خواهند محصولات شان را با این نشان که مورد تایید وزارت بهداشت است، عرضه کنند.

وی ادامه داد: همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با سایر دستگاه ها، سازمان جهانی بهداشت را مجاب کرده که از وزیر بهداشت دعوت کنند به عنوان سخنران اصلی مجمع که در روزهای آینده در کشور اروگوئه برگزار می شود، حضور یابد و تجربیات موفق کشورمان در این زمینه را ارائه بدهد.

جنت در ادامه به برچسب اصالت سلامت کالا اشاره کرد و افزود: برچسب اصالت سلامت کالا به عنوان نظام رهگیری و ردیابی تلقی می شود که در حال حاضر هیچ کالای وارداتی سلامت محور وجود ندارد که بدون این برچسب باشد و اگر محصول وارداتی بدون برچسب اصالت باشد، به عنوان کالا تقلب تلقی می گردد و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.

به گفته وی، بالای ۹۵ درصد محصولات سلامت محور بدون برچسب اصالت تقلبی هستند.

جنت ادامه داد: با توجه به تقلب در برچسب اصالت سلامت کالا، مردم برای کنترل کالای واقعی می توانند با ارسال کد برچسب به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ از اصلی بودن آن مطئمن شوند.

مدیرکل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: در ۶ ماه گذشته تیمی از سودجویان که ۹ سر شماره اس ام اس داشتند، با همکاری قوه قضائیه و وزارت اطلاعات، شناسایی و دستگیر شدند و این همکاری همچنان برای شناسایی افراد سودجو ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا