تلاش برای تحقق سهم یک درصدی دستگاه‌ها برای هزینه‌کرد در پژوهش

دومین نشست هم اندیشی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با دبیران کارگروه‌های آموزش، پژوهش و فناوری استان‌ها با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف و دبیران کارگروه‌های آموزش، پژوهش و فناوری، دبیران کمیسیون‌های تخصصی و مدیران دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. 

شرکت کنندگان در این نشست با گرامیداشت یاد شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مد ظله) بر موارد ذیل تاکید کردند.

اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی تجمیع شده و در اختیار دبیرخانه کارگروه قرار گرفته و بر اساس نیازهای استان هزینه شود.

این دبیرخانه نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای نمایندگان کارگروه اقدام کند.

به منظور تمرکززدایی، اختیارات دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص نظارت و تایید طرح‌های پژوهشی به کارگروه واگذار شود.

سازمان برنامه و بودجه سهم یک درصدی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جهت هزینه‌کرد در امور پژوهش و توسعه فناوری را جهت مدیریت به کارگروه اعلام کند.

پیگیری‌های لازم جهت اصلاح قانون ماده 56 و افزایش سهم یک درصدی به سه درصد و در نظر گرفتن اعتبارات تملک دارایی از سوی دبیرخانه صورت پذیرد.

دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عدم اجرای قانون توسط دستگاه‌های اجرایی و عدم تخصیص اعتبارات به امور پژوهشی و توسعه فناوری اقدامات مقتضی را صورت دهد.

ساختار کارگروه با توجه به وظایف آن و نیازمندی‌های استان‌ها تغییر یابد و اصلاح شود.نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف به صورت دوره‌ای در جلسات کارگروه شرکت کنند.به منظور افزایش تعاملات بین کارگروه و دبیرخانه شورای عالی عتف جلسات هم‌اندیشی بصورت فصلی برگزار شود.کارگروه‌ها نسبت به تدوین سند آمایش علم و فناوری اهتمام ورزند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا