شرکتهای دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات مواجه هستند

 بابک رشیدی در پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو گفت: در ابتدا انواع مدل‌ها را برای ثبت شرکت بررسی کردیم، اما تنها مدل آرمان‌گرایانه را مدل تعاونی دیدیم.

وی افزود: اما بعد از ثبت و فعالیت متوجه شدیم که این مدل کارآمد نیست و فضای انگیزشی برای نیروها در مدل‌های دیگر بیشتر است. ازآنجایی‌که شرکت دانش‌بنیان به دنبال خلق نوآوری است و خیلی به دنبال کسب سود و یافتن بازارهای فروش مستعد نیست.

رشیدی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات خود در جامعه و بازار روبرو هستند. بر همین اساس ما در ابتدا از نیروهای باتجربه و توانمند برای بازاریابی جذب کردیم، اما به دلیل همسان نبودن نظرات بخش بازرگانی و اعضای شرکت، به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه بازرگانی و فروش را برای اعضا آموزش دهیم.

صالحی، کارگزار تبادل فناوری یک شرکت دانش بنیان نیز در این جلسه، در رابطه با رقیب قدرتمند چینی در بازار محصولات ایران گفت: این معضلی است که تمام صنعت با آن روبرو است، اما به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت و خدمات پس از فروش و آموزش اپراتوری دستگاه‌ها و دانش فنی در تولید رنگ‌های خاص،‌ منجر به باقی ماندن شرکت در عرصه‌ رقابت با محصولات چینی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا