بررسی مزایا و معایب نوکیا ۳۳۱۰، چرا باید این گوشی را بخریم؟

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت HMD Global که وظیفه تولید گوشی های برند نوکیا را بر عهده دارد، هفته گذشته نسخه جدید نوکیا ۳۳۱۰ را روانه بازار کرد. این گوشی در روز ۲۴ می وارد بازار انگلستان می شود و در حدود ۵۰ پوند (۲۵۰ هزار تومان) قیمت دارد.

این گوشی نسبت به نسخه قدیمی خود دارای صفحه نمایش بزرگ تری بوده و در چهار رنگ متفاوت عرضه می شود.

اگر شما به خریدن این گوشی فکر می کنید، باید بدانید که نوکیا ۳۳۱۰ دارای ویژگی های دوست داشتنی فراوانی است، ولی از طرف دیگر نقاط ضعفی در این دستگاه وجود دارد که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند.

در این جا پنج دلیل برای خریدن و پنج دلیل دیگر برای نخریدن این گوشی را مورد بررسی قرار داده و تصمیم گیری را به شما وا می گذاریم.

چرا باید نوکیا ۳۳۱۰ را بخریم؟

گوشی نوکیا ۳۳۱۰ با قیمت بسیار مناسب ۵۰ پوندی خود گزینه ای رویایی به حساب می آید. حتی اگر شما ۱۰ دستگاه از آن را خریداری کنید، باز هم در مقایسه با خرید گلکسی S8 حدود ۲۰۰ پوند اضافه خواهید آورد!

گوشی های پرچمدار روز به روز در حال گران شدن هستند. حتی گفته می شود که گوشی آیفون ۸ در حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. بنابر این با خرید گوشی نوکیا ۳۳۱۰ می توانید صرفه جویی قابل توجهی را انجام دهید.

دوربین پشتی:

دوربین پشتی قابلیتی است که نسخه اصلی و قدیمی نوکیا ۳۳۱۰ از آن بی بهره بود، ولی مدل جدید به آن مجهز شده است.

یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در گوشی ۳۳۱۰ گنجانده شده و حتی یک فلش LED نیز با آن همراه شده که در هنگام عکس برداری در نور کم به کمک شما می آید.

فعلا در مورد کیفیت این دوربین نمی توان قضاوت کرد، ولی به زودی شاهد انتشار نقد و بررسی های متفاوت از آن خواهیم بود.

عمر باتری:

هر کسی که با گوشی های هوشمند کار کرده باشد، طعم تلخ اتمام زود هنگام شارژ باتری را چشیده است. اما نوکیا ۳۳۱۰ آمده است تا این مشکل را از سر راه بر دارد.

نوکیا مدعی است که این گوشی با هر بار شارژ می تواند تا یک ماه دوام بیاورد.

در این جا مدت زمان شارژ دهی گوشی ۳۳۱۰ را در حالت های مختلف ذکر می کنیم:

حالت استند بای (آماده به کار): ۳۱ روز

مکالمه: تا ۲۲٫۱ ساعت

پخش فایل MP3: تا ۵۱ ساعت

پخش رادیو FM: تا ۳۹ ساعت

دوام و استحکام:

نسخه اصلی و قدیمی ۳۳۱۰ به خاطر استحکام و مقاومت بی نظیرش در برابر حوادث مختلف مشهور شده بود.

حتی یکی از کاربران اخیرا اعلام کرده است که پس از گذشت ۱۷ سال، گوشی ۳۳۱۰ او همچنان هم سالم و کارآمد است.

مدل جدید نوکیا ۳۳۱۰ نیز مقاوم و حتی مستحکم تر است و می تواند سقوط بر روی زمین را به راحتی تحمل کند. این چیزی است که کاربران آیفون فقط در خواب می توانند ببینند.

باز گشت مار:

بازی محبوب Snake یا مار با ظاهری به روز شده همراه با گوشی ۳۳۱۰ بازگشته است. این بار در صفحه نمایش بزرگ تر و رنگی می توانید لذت بیشتری از این بازی ببرید.

چرا نباید نوکیا ۳۳۱۰ را بخریم؟

واتساپی در کار نیست

با استفاده از نوکیا ۳۳۱۰ می توان تعداد محدودی اپلیکیشن را دانلود و استفاده کرد، ولی هنوز اثری از اپلیکیشن WhatsApp و Facebook نیست.

هر دو اپلیکیشن گفته شده، جزو محبوب ترین برنامه های ارتباطی در سراسر جهان بوده و توسط میلیون ها نفر مورد استفاده قرار می گیرد. عدم به کارگیری این اپلیکیشن ها در نوکیا ۳۳۱۰ خطای بسیار بزرگی است.

همه جا قابل استفاده نیست

گوشی ۳۳۱۰ جدید از شبکه قدیمی ۲G استفاده می کند، در حالی که بسیاری از کشور ها در حال از رده خارج کردن این نوع شبکه هستند.

چنین نقطه ضعفی به معنای عدم کار کردن این گوشی در کشور هایی مثل آمریکا، هلند و سوییس است.

البته با توجه به عدم گسترش کامل شبکه های جدید تر مثل ۳G و ۴G در ایران فعلا نگرانی در این باره وجود نداشته و احتمالا این شبکه تا سال های طولانی در کشور ما مورد استفاده خواهد بود.

دوربین سلفی ندارد

اگرچه نوکیا در گوشی ۳۳۱۰ جدید از یک دوربین پشتی بهره گرفته است، ولی متاسفانه اثری از دوربین جلویی برای ثبت تصاویر سلفی وجود ندارد.

چه از گرفتن تصاویر سلفی متنفّر باشید و چه عاشق آن باشید، این گونه عکس ها از محبوبیت چشمگیری در سطح جهان برخوردارند و عدم پشتیبانی از این قابلیت ممکن است بعضی افراد را از خرید ۳۳۱۰ منصرف کند.

خبری از صفحه کلید لمسی نیست

اگر قصد دارید یک ایمیل دراز و طویل برای دوستان خود بنویسید و ارسال کنید، نوکیا ۳۳۱۰ را فراموش کنید!

گوشی نوکیا ۳۳۱۰ جدید از همان صفحه کلید قدیمی استفاده می کند و شما برای وارد کردن هر حرف ناچارید که کلید ها را چندین مرتبه فشار دهید.

دستیار هوشمندی در کار نیست

اپل دستیار هوشمند سیری را دارد و آمازون و سامسونگ و گوگل به ترتیب با دستیار های هوشمند الکسا، بیکسبی و گوگل ناو به کاربران در انجام سریع کار های روزمره کمک می کنند.

این دستیار های هوشمند صوتی به شما در انجام کارهایی مثل یافتن موسیقی مورد علاقه، مسیر های مورد نظر و حتی گرفتن تاکسی کمک می کنند. متاسفانه نوکیا ۳۳۱۰ هیچ گونه دستیار هوشمندی ندارد و شما باید خودتان راه خانه تان را پیدا کنید!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا