برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی تشریح شد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، جلسه توجیهی برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی واحدهای مستقر در تهران،  11 اردیبهشت ماه با حضور دکتر احمد شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس ، دکترمحمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی، دکتر محمدصادق بیجندی معاون رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان این نهاد و نمایندگان واحدها در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

دکتر شریفی زاده تأکید کرد:

ضرورت توجه به هماهنگی و همبستگی در اجرای برنامه ها

دکتر احمد شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در ابتدای این جلسه بیان کرد: یکی از نکاتی که نظام به آن توجه داشته و دارد و جهاددانشگاهی هم به آن اهمیت می دهد، تجاری سازی و اشتغال است.

وی افزود: نکته ای دیگری که باید به آن توجه کنیم، وجود برنامه است. واحدها توجه ویژه ای به برنامه داشته باشند و افق های کاری دقیقی را برای فعالیت خود تعریف کنند.

دکتر شریفی زاده اظهار کرد: همبستگی و هماهنگی در مجموعه جهاددانشگاهی دو موضوعی می باشد که مورد توجه این معاونت قرار دارد. زیرا با درک این موضوع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. بسیاری از واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که قدیمی هستند سابقه و تجربه خوبی در حوزه های علمی و فناوری دارند و در مقابل نیز در استان ها برای واحدها فرصت های خوبی ایجاد شده است در نتیجه می توانند برنامه برای خود تدوین خوبی داشته باشند.

وی با اشاره جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و … فعالیت می کند، گفت: نیاز داریم تا نگاهی به وضعیت فعلی مجموعهی خود کنیم و سپس افق ها را ترسیم شود.

دکتر پورعابدی مطرح کرد:

توسعه الگوهای موفق جهاددانشگاهی در تمام واحدهای سازمانی

در ادامه دکتر پورعابدی اظهار کرد: کاری که جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد الگو ساز و فرهنگ ساز آغاز کرده است در حال رسید به جاهای خوبی می باشد. باید از این الگوها استفاده شود. هدف برنامه ششم هم این است که الگوهای موفق را در تمام واحدهای جهاددانشگاهی داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در این نهاد مجموعه و واحدهای موفقی را داریم و هدف جهاد نیز این است که این مدل های در تمام واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر سعی شده است که تمامی واحدهای سازمانی دارای یک زمینه کاری مناسب در حوزه های مختلف باشند. بخشی از واحدها زمینه های کاری خود را مشخص کردند اما برخی از آن ها هنوز این کار را به اتمام نرسانده اند، در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی این موضوع باید حل شود و تمامی واحدها دارای برنامه باشند.

دکتر پورعابدی اظهار کرد: از تجمیع مانبع انسانی و مالی استفاده کنیم و از آن ها برای ورود به برنامه های بزرگ بهره ببریم.

(تصویر: روابط عمومی جهاددانشگاهی)

دکتر بیجندی:

جهاددانشگاهی سازمان مردم نهاد ارزشی و دانش محور است

همچنین دکتر بیجندی در این جلسه بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک سازمان مردم نهاد ارزشی و دانش محور است و اگر بخواهیم ویژگی هایی را برای یک سازمان دانش محور و ارزشی لحاظ کنیم می توان به "وجود اصول و ارزش های اخلاقی فراگیر"، "انجام کارتیمی ویژه و اثربخش"، "اهمیت دادن به افکار خلاقانه و فعالیت های نوآورانه"، "ایجاد روندهای پایدار به جای اتکا بر اشخاص"، "سبک های مدیران در ارتباطات و تعاملات با کارکنان دانشی"، و "اعتماد سازمانی" اظاره کرد که تمام اینها در جهاد وجود دارد.

وی تصریح کرد: اتفاقات خوب با ابتکار خلاقانه و نوآورانه رخ می دهد. ما باید با برنامه ریزی در راستای ایجاد کارآفرینی گام برداریم. اکو سیستمی که در جهاددانشگاهی وجود دارد در جای دیگری وجود ندارد.

دکتر فرنوش باقری مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي این نهاد اظهار کرد: در این جلسه ابتدا اهداف برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی توسط نماینده های حوزه ها تشریح می شود و در ادامه واحدهای منتخب در شش گروه زیربنایی، فرهنگی، آموزش، اشتغال، برنامه ریزی و پژوهش به بیان برنامه های خود، نقطه نظرات و … خواهند پرداخت و در نهایت نیز پرسش و پاسخ انجام می شود.

وی بیان کرد: پس از اتمام این جلسه واحدها به مدت 10 روز فرصت دارند برنامه نهایی خود را تکمیل و برای دفتر مرکزی ارسال نمایند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا