عدم تحقق کامل تامین منابع برنامه پزشک پژوهشگر توسط معاونت علمی و بنیاد نخبگان

به گزارش ایسنا، آخوندزاده در نشست اعضای موسسه نیماد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر استقلال موسسه نیماد با بیان اینکه این موسسه نباید با تغییر وزیر دچار تغییر و تحول شود، به ارائه پیشنهاداتی جهت اخذ مصوبه هیات امنا پرداخت و اظهار کرد: برای برنامه پزشک پژوهشگر اقدام به جذب 13 نفر در مرحله اول و 11 نفر در مرحله دوم کردیم که قرار بود برای این برنامه 70 درصد هزینه مورد نیاز از 3 میلیارد تومان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان پرداخت شود که تاکنون تنها 200 میلیون تومان از سوی این دو نهاد پرداخت شده است.

قائم‌ مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای زمین نخوردن این برنامه مصوبه‌ای می‌خواهیم که چگونگی طی کردن مسیر را روشن کند. در واقع برای سرپا ایستادن این برنامه لازم است بخشی از این تعهدات را تامین کنیم.

 در پی این بخش از اظهارات آخوندزاده در زمینه تامین تعهدات مالی برنامه وزیر بهداشت تصریح کرد: برای حل این مشکل با معاونت علمی مذاکره می‌کند.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید قدر این سرمایه‌ها را بدانند و متوجه باشند که باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش نیروی انسانی انجام دهند. موسسه نیماد واسط برای شناسایی و تربیت این افراد بوده است و قرار نیست هزینه‌ها را تامین کند. اگر ریاست دانشگاه‌ها متوجه این مساله نیستند باید آنها را تفهیم کنیم.

وی تصریح کرد: البته این موضوع تعهدی است که سازمان متعهد به آن عمل نکرده است اما به هر حال این روش تامین هزینه‌ها، روش خوبی نیست بلکه باید برای ادامه راه به درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها وصل شود.

براساس این گزارش، آخوندزاده همچنین به گرنت پژوهشگران فرهیخته از طریق نیماد به مبلغ 20 میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای مرجعیت علمی گرنت پژوهشگران فرهیخته را گرفتیم که 300 نفر متقاضی بودند که از این تعداد 150 نفر تقاضا کردند و بقیه افراد نیز برای دی‌ماه امسال هستند. این موضوع شور و شوق خوبی را بین پژوهشگران ایجاد کرده است.

قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه درخواست داریم امسال نیز این موضوع جزو طرح‌های تحقیقاتی نیماد باشد، گفت: تامین اعتبار گرنت و هدیه محققان علوم پزشکی ایرانی که نامشان در رتبه‌بندی یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفته نیز از دیگر خواسته‌های ما است که امسال حدود 18 نفر برای اولین بار وارد این رتبه‌بندی شدند که اجازه می‌خواهیم از محل نیماد این تامین اعتبار را انجام دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: به طور کلی تامین اعتبار برنامه پزشک پژوهشگر، تامین اعتبار گرنت پژوهشگران فرهیخته، تغییر کاربری ساختمان موسسه از مسکونی به اداری و نیماد دانشجویی مجموعه پیشنهادات ما برای بهتر شدن روند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا