کمتر از 10 درصد پزشکان کشور با اوزن تراپی آشنایی دارند

در این شیوه درمانی به کمک گاز اوزن که از هشت خاصیت درمانی برخوردار است به  درمان بیماران  در زمینه های گوناگون کمک می‌شود .

دکتر مرتضی ایزدی افزود: یکی از مهمترین خواص اوزن ،خاصیت میکروب کشی است . دیگر خاصیت مهم آن تحریک سیستم ایمنی بدن است که با این کار بدن بطور ذاتی قادر خواهد شد علیه میکروارگانیزم ها فعالیت کرده و قوای  خود را افزایش دهد.از طرفی اوزن با ورود به سلول از مسیرهای سلولی، باعث می‌شود انرژی در دسترس سلول قرار گرفته وسلولهایی که در حال نابودی هستند را فعال کند. این گاز با فعالیت خود از مرگ سلولی نیز جلوگیری می‌کند . یکی دیگر از اثرات آن ،جمع آوری فلزات سنگین و ممانعت از تأثیر مخرب آنها بر بدن است  ودر آخر اینکه اوزن جریان خون را افزایش داده و مانع از بسته شدن عروق می‌شود.

 وی ادامه داد:موضوع مهم این است که تمامی اثرات گاز اوزن در یک دوزبدست نمی‌آید وبا تغییر غلظتهای مختلف، اثر متفاوتی از آن بدست می‌آید.منتهی برخی از اثرات اوزن به مرحله اثبات رسیده و برخی هنوز در دست بررسی است. بطور مثال تأثیر این گاز در بهبود ضخم دیابتی‌ها ثابت شده است ولی اثر آن در بهبود  بیماری پوستی پسوریازیس در دست بررسی است.  آنچه نیاز به تأکید دارد این است که "اوزن تراپی یک شیوه مکمل است وبه هیچ عنوان درمان اصلی نباید قطع شود. خوشبختانه آمار بالایی از درصد موفقیت آمیز بودن این شیوه درمانی وجود دارد که نشان می‌دهد چیزی حدود 95 درصد از افراد با این روش مکمل، بهبود یافته‌اند.

متأسفانه  به دلیل نوظهور بودن این روش کمتر از 10 درصد پزشکان کشور ما با آن آشنایی دارند و از آنجا که اوزن تراپی  دو سال است که وارد کشور شده است ؛افراد دوره دیده و متخصص این روش انگشت شمار هستند .

در برخی از مراکز غیر مجاز از دستگاههای صنعتی اوزن که مخصوص استخرهاست برای درمان استفاده می‌کنند که این کار فوق العاده خطرناک است. زیرا گاز اوزن در صورت مصرف با دوز نامناسب خطرناک و سرطان زا است.

وی در خصوص روش کار دستگاه  اوزن تراپی توضیح داد:  اکسیژن خالص توسط دستگاهی با عبور از لوله مخصوص ،تولید گاز خالص اوزن  کرده و بر سطح موضع مورد درمان پخش می‌شود.البته این تنها روش استفاده از گاز اوزن نیست ؛بلکه این کار به هشت روش صورت می‌گیرد:  بطور مثال در درمان زخمها، ما یک سری کیسه های مقاوم به اوزن قرار داده و یا از محلول اوزن استفاده می‌کنیم ،در پاره ای موارد هم خون فرد بیمار را گرفته با گاز اوزن مخلوط می‌کنیم و مجدد به بدن وی تزریق می‌کنیم. نکته حائز اهمیت این است که در برخی از مراکز غیر مجاز از دستگاههای صنعتی اوزن که مخصوص استخرهاست برای درمان استفاده می‌کنند که این کار فوق العاده خطرناک است. زیرا گاز اوزن در صورت مصرف با دوز نامناسب خطرناک و سرطان زا است.  در حالیکه اگر این گاز در دوز مناسب وبا غلظتهای پایین استفاده شود فوق العاده کاربردی و مفید است . تأثیر آن در درمان بیماریهای روماتولوژی و دردهای آرتروز و بویژه زخم پای دیابتی ها بیانگر این موضوع بوده است.

 ایزدی در پاسخ به این سوال که آخرین پژوهشها و دستاوردها در زمینه اوزن تراپی چیست؟ توضیح داد:خوشبختانه نتایج تحقیقات ما در این زمینه منجر به چاپ مقالات بین المللی شده است و سه ماهه اول سال جدید  دو کتاب کاربردی درباره آن  به چاپ خواهد رسید . تا کنون  ما حدود دوازده طرح تحقیقاتی  با رعایت اخلاق پزشکی، با نتایج فوق العاده سودمند ارائه کرده ایم  .

  مژده دیگر در این خصوص، اختراع  پماد اوزن توسط همکاران ما در بیمارستان بقیه الله است .اوزن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و فوق العاده برای درمان بیماریهای  پوستی  موثر است. این کرم پس از گذراندن آزمایشهای دقیقی که توسط آزمایشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت صورت گرفته به مرحله تأیید رسیده  است و امیدواریم که هرچه زودتر به مرحله تولید نیز  برسد .

 در آخر اینکه اوزن تراپی روش مناسبی است که در درمان بیماریهای گفته شده تا کنون موثر بوده ودر مورد سایر بیماریها موفقیت آمیز بودن آن نیاز به تکمیل اطلاعات درون مرزی و برون مرزی دارد.

 

گفتگو : اعظم صفائی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا