گزارش تصویری از هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت چین با عنوان 17th China International Industry Fair در شهر شانگهای در شرق این کشور در حال برگزاری است . این نمایشگاه از روز سه شنبه سوم نوامبر ( برابر با دوازدهم آبان ماه ) آغاز به کار کرده و ب اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، نه بخش مجزا در این نمایشگاه ارائه شده است . این بخش ها عبارتند از : " اتوماسیون صنعتی و فناوری های آن ، خودروهای مبتنی بر انرژی های نو ، حوزه روباتیک ، علوم فضائی و  صنعت هوانوردی . " بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این نمایشگاه تا روز شنبه پیش رو ادامه خواهد داشت .

بخش های مختلف معرفی شده در این نمایشگاه عبارتند از : " اتوماسیون صنعتی و فناوری های آن ، خودروهای مبتنی بر انرژی های نو ، حوزه روباتیک ، علوم فضائی و  صنعت هوانوردی . "

از مهمترین مواردی که در این نمایشگاه معرفی شده اند ، نسل جدید روبات هائی هستند که در خط تولید خودرو ها کاربری دارند . در حاشیه این نمایشگاه روبات های هوشمندی که قادر به انجام بازی های فکری مبتنی بر تجزیه تحلیل هستند ، به نمایش گذاشته شده و بازدید کنندگان می توانند بازی های مختلفی با روبات هایی که دارای قابلیت حدس و تشخیص اعداد نشان داده شده با انگشتان دست هستند را تجربه کرده و یا با روبات ها به انجام بازی هایی مانند بازی گوبانگ Gobang بپردازند . در بخش روبات های صنعتی نیز ، روبات های مورد استفاده در خط تولید کمپانی ها ارائه شده اند و همچنین روبات های پژوهشگری که قابلیت پرواز داشته و می توانند در ماموریت های قطبی به پژوهشگران کمک کنند در این نمایشگاه دیده می شود . از دیگر روبات های پژوهشگری که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در شانگهای از آن پرده برداری شده است ، روبات های ویژه ای هستند که قابلیت حرکت در زیر آب را داشته و برای بررسی شرایط راکتورهای اتمی و بازبینی بخش های مختلف بدنه خارجی این راکتور ها طراحی شده اند . 

یکی از روبات هایی که در این نمایشگاه به طور ویزه ای مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است ، روباتی است که قابلیت کار در باغ های میوه را داشته و می تواند به راحتی میوه ها را روی شاخه درختان تشخیص داده و بدون آسیب رساندن به درخت یا میوه ، آن ها را بچیند . از دیگر روبات های رونمائی شده در این نمایشگاه می توان به روبات های راهنما و پاسخگو در ادارات و روبات هائی با قابلیت حرکت در زمین های صعب العبور اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا