کد خبر : 99054 چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 19:17:49
صادرات-وازلین‌هایی-با-خاصیت-آنتی‌باکتریال

به کشورهای عربی و آفریقایی :

صادرات وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال

سیناپرس: یکی از شرکت‌های تولیدکننده وازلین در کشور با استفاده از نانوذرات اکسیدروی اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است. محصولات این شرکت به کشورهای عربی و آفریقایی صادر می‌شود.

یک شرکت تعاونی موفق به تولید و صادرات وازلین جاذب امواج فرابنفش حاوی اکسیدروی نانومتری شده است.

حمیدرضا دستجرد از بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می‌تواند آسیب‌های زیادی برای پوست بدن به همراه داشته باشد. ترک‌های پوستی یکی از این مشکلات است که می‌تواند تبدیل به زخم‌ شود. از این رو وازلین در این مناطق برای حفاظت از پوست استفاده می‌شود.

این شرکت که سابقه طولانی در تولید وازلین‌های بهداشتی دارد به سراغ استفاده از فناوری‌نانو رفته است. ما اکسیدروی نانومقیاس را به وازلین اضافه کردیم تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند مانع از آسیب پوست شود.»

دستجرد افزود: «اکسیدروی نانومتری در خود شرکت تولید می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزوده شدن اکسیدروی موجب شده تا این ماده پرتو فرابنفش را بلوک کرده و محافظت از پوست انجام شود. همچنین نانوذرات اکسیدروی به عنوان ماده آنتی‌باکتریال عمل کرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود. در واقع اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته و هم مانعی برای پرتو فرابنفش بوده و هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد.»

دکتر صبری نقاشیان عراقی، مدیرعامل این شرکت  می‌گوید: «وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت سه تن در ماه تولید و به بازار عرضه می‌شود. این وازلین‌ها در حال حاضر به کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می‌شوند.»

لازم به ذکر است این شرکت گریدهای مختلفی از وازلین نظیر گرید بهداشتی و گرید دارویی را تولید و در بسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند.