کد خبر : 98990 سه شنبه 29 بهمن 1398 - 11:00:24
آموزش-فرهنگ-گردشگری-و-گردشگر-پذیری-در-ایران

جدیدترین فعالیت کارآفرینی تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ:

آموزش فرهنگ گردشگری و گردشگر پذیری در ایران

سیناپرس: بعد از شکل گیری گردشگری مذهبی، تاریخی، بازدید از آثار باستانی و طبیعت گردی به معنای عام آن، مدتی است که مقوله گردشگری ماجراجویانه مورد توجه فعالان و دست اندرکاران حوزه گردشگری قرار گرفته است.

گردشگری ماجراجویانه عنوان سفرهایی است که شخص با قدم گذاشتن در طبیعت ناشناخته، به تجربه جدیدی همراه با خطر و چالشی دست پیدا کند که لازمه آن فعالیت های بدنی قابل قبول و دستاورد آن، طبیعت گردی و آشنایی با فرهنگ های مختلف است.

در این راستا استارت آپ گردشگری DPL وابسته به موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ نیز مدتی است فعالیت خود را در زمینه گردشگری ماجراجویانه و تورهای طبیعی در زمینه اکو آغاز کرده است. با تاسیس این شرکت که البته سوابقی نیز در این حوزه داشته و پتانسیلی که دانشگاه علم و فرهنگ در اختیار این کسب و کار گذاشته، فعالیت های خوبی در حوزه  گردشگری ماجراجویانه وتورهای طبیعی صورت گرفته است.

قائم مقام مدیرعامل این کسب و کار در گفتگو با سیناپرس با بیان اینکه طبق مذاکرات موسسان این کسب و کار با مدیران و دست اندرکاران دانشگاه علم و فرهنگ، تصمیم گرفته شد با این دید کار را شروع کنیم که بتوانیم زیرساخت های حوزه گردشگری ماجراجویانه و چالش های موجود در این حوزه را اصلاح کنیم، گفت: هنگام تدوین طرح به دو مقوله اشتغالزایی و آموزش توجه ویژه ای شده که مورد پسند قرار گرفت و توانستیم کار را شروع کنیم.

سهیل آصفی با بیان اینکه اکنون در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر هستیم که امکان ارتباط مستمر و موثر با دانشجویان را برای ما فراهم می کند، ادامه داد: تصمیم گرفتیم در گام نخست از دانشگاه و دانشجویان استفاده کنیم و با توجه به اینکه در دانشگاه علم و فرهنگ به حوزه گردشگری توجه ویژه ای شده و اشخاصی وجود دارند که می توانند در این صنعت رشد کنند، از این همکاری خوشحالیم.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری صنعت شماره یک دنیاست و نیازی که در ایران وجود دارد این است که نام کشورمان در این حوزه برجسته شود. این همان خلائی است که در این حوزه وجود دارد.

آصفی تاکید کرد: شاید هنوز کسی به گردشگری ماجراجویانه اهمیت نمی دهد و تجربه لازم در این حوزه را نداریم. نخستین هدف ما از شروع این کسب و کار این است که نام ایران را ترویج دهیم و دیگر اینکه تصمیم گرفتیم با این اقدام برای خودمان و قشر وسیعی از جوانان کشور درآمدزایی کنیم.

وی اظهار کرد: ایران پتانسیل های زیادی دارد، ضمن اینکه امروزه فضای وب و اینترنت بسیار گسترش یافته و امروزه افراد زیادی کاربر اینترنت هستند. از این رو، کسب و کارها هم می توانند به راحتی و با صرف کمترین هزینه در راستای فعالیت های خود در این بستر فعالیت کنند.

آصفی با اشاره به اینکه، ما با گره زدن این پتانسیل ها و ظرفیت بالای دانشگاه علم و فرهنگ در صددیم فعالیت های موثر در این حوزه انجام دهیم، عنوان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ نقش شتابدهنده کسب و کارمان را ایفا می کند که قطعا می تواند به ما پرو بال بدهد تا به موقع به هدف هایمان برسیم و در فضای استارت آپی موجود هرچه سریع تر رشد کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع مشخصه ما شناساندن گردشگری ماجراجویانه و فرهنگ های مربوط به آن از طریق آموزش به همگان است تا عامه مردم یاد بگیرند روحیه گردشگری و گردشگرپذیری داشته باشند. قصد داریم روی مکان هایی از کشور کار کنیم که کمتر توریست پذیر بوده که قطعا در کشورمان هم کم نیست.

قائم مقام مدیر این استارت آپ افزود: بومیان منطقه باید متوجه شوند که محل زندگیشان ارزش بالایی دارد و زمانی متوجه این ظرفیت ها می شوند که گردشگران به آنجا وارد شوند و کسب و کارشان رونق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه با چالش هایی نیز مواجه هستیم. به عنوان مثال چالش های زیست محیطی، روابط ایران با سایر کشورها، تحریم، بوروکراسی اداری، شناسایی جوامع محلی و...اما در این مسیر همه تلاشمان را می کنیم تا به هدفمان نزدیک شود.

گزارش: هانیه حقیقی

no-alt
no-alt
no-alt
نظرات شما

[کد امنیتی جدید]