کودکان امروز؛ کارآفرینان فردا

در جامعه امروزی کودکان باید بدانند پول چیست و چگونه می توان در اثر انجام کار مفید اجتماعی به آن دست پیدا کرد. کودکان با آموزش صحیح پس انداز و استفاده مناسب از آن یاد خواهند گرفت که برای لوازم و ابزار زندگی خود ارزش قائل شوند و در نگهداری لوازم و اشیاء زندگی بی‌توجه نباشند.

موسسه کودکان ثروت ساز از آن دسته موسساتی است که به والدین در انجام چنین آموزش هایی کمک می کند.

مسوول آموزش این موسسه در گفتگو با سیناپرس با بیان اینکه مجموعه ای برای بچه ها تهیه کردیم که در اختیار برگزارکنندگان کلاس های آموزشی قرار می دهیم، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در این موسسه مد نظر است این است که علاوه بر تولید محتوا به مربیان مراکز هم آموزش می دهیم که چگونه این محتواها را ارائه دهند.

هدیه غفوری با بیان اینکه فراگیران ما کودکان 6 تا 12 ساله هستند گفت: که البته موسسه کودکان ثروت ساز در این خصوص تنها با نمایندگان و مربی ها در ارتباط است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که آموزش هوش مالی، کارآفرینی و حسابداری ذهنی همراه با هم در یک مجموعه گنجانده شده است، گفت: آموزش ها شامل پنج ترم تحت عنوان «MBTW» است که M گرفته شده از واژه پول در زبان انگلیسی، T برگرفته از T حسابداری، B برگرفته از بانک و W گرفته شده از واژه کار استو ترم پنجم هم به آموزش حسابداری ذهنی اختصاص یافته است.

 غفوری ادامه داد: افراد در دوسته 6 و 7 ساله ها و گروه های 8 تا 12 سال تقسیم بندی می شوند که بچه های گروه نخست هر پنج ترم و بچه های گروه دیگر به جز ترم اول چهار ترم را می گذرانند. چراکه ما فرض را بر این گذاشتیم که کودکان هشت ساله با آموزش های ابتدایی و اعداد و ارقام آشنا هستند.

وی با بیان اینکه هدف این موسسه این است که کودک هم در زندگی کنونی و هم در زندگی آینده بتواند هوش مالی خود را به کار بیندازد، گفت: والدین بعد از اینکه فرزندانشان این دوره ها را می گذرانند، تغییر را در آنها احساس می کنند. به عنوان مثال، بچه ای که زیاد پول خرج می کرده و نیازهای خودش را نمی دانسته است بعد از گذراندن این کلاس ها برای پول ارزش قائل می شود، پس انداز می کند و با پس انداز خود در جهت تامین و رفع نیازهایش برمی آید. در چنین شرایطی مطمئنا ارزش بیشتری برای آنچه که خریده قائل است.

غفوری افزود: ضمن اینکه، در دوره حسابداری ذهنی بچه ها یاد می گیرند به صورت ذهنی حساب و کتاب کنند تا علاوه بر فعال شدن نیمکره های مغزشان، بتوانند بدون نیاز به ماشین حساب حساب و کتاب کنند.

وی تصریح کرد: در این آموزش ها نکته دیگری که مد نظر است مقوله کارآفرینی است. دراین دوره ها به کودکان آموزش داده می شود تا یاد بگیرد خودشان بتوانند محصول جدید تولید کرده و کار جدید راه بیندازد و اینگونه در آینده به بیکاران جامعه اضافه نشوند. چراکه، خودشان توان کارآفرینی دارند.

مسوول آموزش این موسسه با اشاره به اینکه حدود هزار فراگیر و 60 نماینده در سراسر ایران از محتواهای این موسسه بهره می برند، گفت: قصد داریم در حوزه صادرات این دانش و محصول به کشورهای مجاور هم فعالیت کنیم که صحبت هایی هم در این خصوص انجام شده است.

وی در خصوص چالش ها و مشکلات موجود در فعالیت های موسسه کودکان ثروت ساز گفت: از آنجا که نمونه مشابه در کشور نداریم که این موارد گفته شده را باهم در یک آموزش گنجانده شده باشد، می توان گفت این یک کار جدید و نوپاست. از این رو، انتظار داریم به ما فرصت معرفی داده شود. چون امکان مالی نداریم برای تبلیغات محیطی و تلویزیونی هزینه کنیم از دست اندرکاران انتظار داریم فرصت حضور در برنامه های تلویزیونی و تبلیغات محیطی را به ما بدهند.

گزارش:هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متاسفانه تنها چیزی که یاد کودکانمان دادیم فقط مصرف گرایی اسن و هیچ وقت آموزش کارآفرین شدن و تقویت هوش و خلاقیتهاشون رو ندیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا