مردم تحمل نقدپذیری ندارند

دومین روز از هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ  با حضور تیم های  فرهنگ و علم  (موافق ) وشمس (مخالف) باموضوع «افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می گردد» برگزار شد که با موفقیت  تیم فرهنگ و علم پایان یافت.همچنین گروه دیاست نیز به مرحله بعدی صعود کرد.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، داور این دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در گفتگو باخبرگزاری سیناپرس در خصوص برگزاری چنین رویدادی در این دانشگاه ها عنوان کرد: یکی از ویژگی هایی که جهاد دانشگاهی همیشه به همراه داشته،  این است که نیاز جامعه را بررسی و در مواقع لزوم به آن ورود پیدا می کند.
عیسی علیزاده  تاکید کرد: یکی از دلایلی که جهاددانشگاهی توانسته در رصد موضوعات روز جامعه موفق ورود وعمل کند، وجود سه خبرگزاری در حوزه علمی (سیناپرس)، حوزه سیاسی(ایسنا)، حوزه قرآنی( ایکنا) ویک مرکز افکار سنجی ایسپا  و همچنین درکنار اینها پژوهشگاه علوم انسانی را دارد که به این امر مهم می پردازد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: زمانی که بحث کرسی های آزاد اندیشی از سوی رهبری مطرح شد ،هیچ کس به سمت عملی کردن این موضوع نرفت در حالی که امروز مردم ما تحمل نقد پذیری و بیان مطالباتشان را ندارند.

وی افزود : 8سال پیش این موضوع در جهاددانشگاهی عنوان شد تا از دانشجویان شروع کنیم و بتوانیم این نقد پذیری و بیان درست مطالبات را در آنها تقویت کنیم. سعی ما برآن بود که تنها این موضوع به بحث تریبون آزاد کشیده نشود و بتوانیم تحمل پذیری دانشجویان را بالا ببریم تا بتوانند در مقابل بیان عقیده شان، مخالفت هایی را نیز بپذیرند و بشنوند. در این بین مهمترین موضوع حضور گروه علمی داوری بود که می تواند داوری بی طرفانه ای را داشته باشد و موضوع مورد بحث را منتج به نتیجه کند.

علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد:سال گذشته 670گروه  در مسابقات مناظره در مرحله ملی شرکت کردند  و نتایج خوبی نیز به همراه داشت. همچنین برآن شدیم که دانشگاه علم و فرهنگ نیز به عنوان دانشگاه وابسته به جهاددانشگاهی  با ظرفیت بالای علمی و فرهنگی که دارد می تواند بحث مناظرات دانشجویی و آموزش در این خصوص را به خوبی انجام دهد و موضوع گفتمان و مناظره را به خوبی در جامعه مطرح کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: امروزه كافي شاپ هاي متعددي با عناوين مختلفي مانند كافه هنر، كافه خبر و… شكل گرفته اند كه در كنار برخورداري از دكوراسيون هاي خاص كلاسيك يا مدرن و ارائه غذاها و نوشيدني هايي با اسامي خاص به ارائه محتواها و برنامه هايي خاص در قالب هاي مختلف مانند سخنراني، معرفي كتاب، خاطره گويي و… مي پردازند که خود نشان از این دارد که جامعه نیاز به حرف زدن دارد . جامعه ای که غرق در تنهایی شده است و تمام زمانش در شبکه های اجتماعی می گذرد نیاز به گفتگو دارد.

علیزاده افزود: به نظر باید نسلی که وارد جامعه می شود را آماده گفتگویی دوطرفه کنیم،تحمل نقدپذیری را در جامعه بالاببریم تا خشونت را کم کنیم و نحوه مطالبه خواسته هایمان را یادبگیریم تابتوانیم آرامش روانی در جامعه ایجاد کرده و  در قبال خواسته هایمان احقاق حق نیز کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تاکیدکرد:بنابراین  در این راه باید تاکتیک های گفتگو و مناظره را بومی سازی کنیم و با پشتوانه علمی و مطالعه دقیق به بحث بپردازیم .

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم در این راه درست عمل کنیم قطعا اتصال صنعت و دانشگاه را به راحتی می توان برقرار کرد.

گفتنی است ،مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، روز دوشنبه (چهاردهم مردادماه) و مرحله نیمه نهایی و نهایی (پانزدهم مردادماه) با انتخاب دو تیم راه یافته به مسابقات مرحله منطقه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

گفتگو: فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا غیر این توقع دارید که در حال حاضر تواین شرایط مردم تحمل نقد هم داشته باشند . دانشجو هم نمیتونه تحمل کنه این شرایطو مگه دانشجویان تواین کشور زندگی نمیکنند.اما واقعا اگر بشه رو این موضوع کار کرد که بچه های ما یاد بگیرن مطالبه کنن به حق خواسته هاشونو خوب میشه .عین ما نشن که همه چی از دستشون بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا