کد خبر : 82852 پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 12:34:35
برای-حفظ-تندرستی-بدن-مراقب-دستگاه-گوارش-تان-باشید

توصیه محققان؛

برای حفظ تندرستی بدن مراقب دستگاه گوارش تان باشید

طبق اعلام موسسه ملی سلامت آمریکا، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مملو از میوه و سبزیجات به حفظ سلامت روده کمک می کند.

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، هر آنچه که می خوریم وارد دستگاه گوارش می شود از اینرو باید به حفظ سلامت دستگاه گوارش توجه شود. موسسه ملی سلامت آمریکا برای سالم تر نگه داشتن روده ها، راهکارهای زیر را توصیه می کند:

آهسته غذا بخورید: قبل از قورت دادن لقمه غذا، خوب آن را بجوید، چراکه به این ترتیب هوا کمتری وارد معده و روده شده و بهتر متوجه زمان سیری خود می شوید.

وعده های غذایی تان را کوچک کنید: به اندازه بخورید تا معده تان بیش از اندازه پر نشود. معده بیش از اندازه پر ممکن است شروع به ریفلاکس کند و مواد غذایی و اسیدها را به مری بازگرداند.

زمان استراحت روده تان را تعیین کنید: میزان مصرف خوراکی در شب را محدود کنید.

استرس را کنترل نمایید: راه های سالم کاهش استرس نظیر تنفس عمیق، ورزش های ذهنی و آرامش ذهن را بیاموزید. استرس بر روند گوارش تاثیر دارد.

هر روز سر یک موقع مشخص غذا بخورید: برنامه زمانی غذا خوردن تان را برای سیستم گوارش تان منظم طرح ریزی کنید.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

[کد امنیتی جدید]