صفحه نمایش لپ تاپی که باتری را به فنا می دهد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،کدام یک از مدل های به روز رسانی شده لپ تاپ Dell XPS 13 با پردازنده Kaby Lake ارزش خریدن دارند؟ جواب این سوال به این که شما چقدر به صفحه نمایش و عمر باتری دستگاه وابسته اید، بستگی دارد.

ما باتری یکی از این دستگاه ها را با وبگردی مداوم از طریق وای فای مورد آزمایش قرار داده ایم. این مدل دارای صفحه نمایش لمسی با رزولوشن ۳۲۰۰x1800 است، که توانست برای ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه جواب گو باشد. این میزان عمر باتری قابل قبول است، چرا که دستگاه های قابل حمل مشابه نیز میانگین عمر باتری در حدود ۸ ساعت یا کمی بالاتر دارند.

chart-1478312705883

اما از طرف دیگر، باتری مدلی که دارای صفحه نمایش غیر لمسی با رزولوشن ۱۰۸۰p است، توانست تا ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه انرژی دستگاه را تامین کند. این میزان عمر باتری XPS 13 را در مقایسه با لپ تاپ هایی که ما امسال تست کرده ایم یک سر و گردن بالاتر نگه می دارد.

باید توجه داشت که مدل دارای صفحه نمایش لمسی از پردازنده Core i7 استفاده می کند، در حالی که مدل معمولی به پردازنده Core i5 مجهز است. اما به نظر می رسد که رزولوشن بالا و صفحه نمایش لمسی در مصرف باتری بیشتر دخیل هستند و باعث تخلیه سریع تر آن می شوند.

صفحه نمایش های این دو مدل تفاوت های چشمگیری دارند. مدل ۱۰۸۰p عالی است؛ این صفحه نمایش ۹۴ درصد گستره رنگ های RGB را پوشش می دهد و از شدت نور ۳۰۲ نیتی برخوردار است. زاویه دید این صفحه نمایش نیز بسیار خوب است.

اما مدلی که دارای صفحه نمایش QHD است، گستره رنگ ۱۰۵٫۷ درصدی داشته و شدت نور آن ۳۰۵ نیت است. این صفحه نمایش با توجه به داشتن رزولوشن بیشتر، جزییات بیشتری را هم نشان می دهد. در تست هایی که ما انجام دادیم، وضوح مدلی که صفحه نمایش لمسی دارد به مراتب بیشتر از مدل دیگر است.

نیازی به گفتن نیست که عملکرد مدل مجهز به پردازنده Core i7 از مدل Core i5 بهتر بوده و در بنچمارک های Geekbench، ۳DMark Ice Storm، Unlimited و دیگر تست ها نتایج درخشان تری به جای گذاشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا