جهاددانشگاهی در افزايش بهره‌وری و استفاده استاندارد منابع آبی راه‌ حل ارایه دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان ، محمدتقی توکلی، مشاور وزیر نیرو ضمن بیان پاره‌ای از موفقیت‌ها و عملکرد جهاددانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی توانسته در کشور منشاء بسیاری از کارهای بزرگ شود و تعداد زیادی از مسائل تحقیقی، فرهنگی و اقتصادی توسط پژوهشگران این نهاد انجام شده است.
وی اضافه کرد: بومی کردن بسیاری از علوم توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است و این قضیه وابستگی‌های علمی و تحقیقاتی کشور را کاهش داده است.
توکلی ادامه داد: این نهاد انقلابی توانسته با انجام پژوهش در حوزه‌های مختلف بسیاری از نتایج و یافته‌های خود را در خدمت جوامع و بخش‌های مختلف کشور قرار دهد.
مشاور وزیر نیرو یادآور شد: کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصاد مشکلاتی دارد که رفع آنها از مطالبات اصلی مردم است و جهاد دانشگاهی بايد در توسعه و رفع موانع اقتصادی راهكار ارائه دهد.
وی افزود: این نهاد علمی می‌توانند در جهت رشد فناوری‌های روز اقدام کرده و به تکنولوژی‌های جدید دستیابی پیدا کنند که دراین‌صورت به توسعه کشور بیشتر کمک کرده است.
توکلی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید در این مسیر حرکت کند تا بسیاری از موانع تحقیقاتی و علمی کشور برداشته شود، ادامه داد: ما در مناطق محروم با مشكلاتی همچون بيكاری و درآمد پايين مواجه هستيم و جهاد دانشگاهی می‌تواند مشكلات كارآفرينی و توسعه این مناطق را بررسی و در جهت رونق آنها ارائه طريق كند.
وی گفت: برای رفع موانعی که بر سر راه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هست باید مسئولان علاوه‌بر اعتماد به توانایی‌های این نهاد از لحاظ مالی و  اقتصادی آن را حمایت کنند.
مشاور وزیر نیرو اظهارکرد: یکی‌از مشکلات وزارت نیرو پایین بودن بحث بهره‌وری در منابع ازجمله آب است چراکه مسائل اجتماعی و فرهنگی در این زمینه باعث استفاده بیش‌از حد از این منابع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بايد رفتار فعلی مردم در اين زمينه را بررسی و در افزايش بهره‌وری و استفاده استاندارد از منابع آب راه‌حل پيشنهاد دهد تا بتوان بيشترين بهره‌وری از منابع را داشته باشيم؛ این نهاد علمی می‌تواند در توسعه فرهنگ مصرف مردم نیز مؤثر باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا