تنوع خدمات در حوزه های مختلف بزرگترین مزیت جهاددانشگاهی است

به گزارش سیناپرس، دکتر فاطمه عظیم زاده سرپرست مرکز اطلاعات علمی در گفت وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی خاطر نشان کرد:  یکی از مزیت های مهم جهاددانشگاهی تنوع خدماتی است که در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگ و تجاری سازی و اشتغال در سطح کشور ارایه می کند که به منظور بهره مندی بیشتر از این مزیت لازم  است در عین اینکه هر مجموعه ای  تعریف کار مستقل خود را دارد، پیش بینی لازم برای به هم پیوستن برنامه های مختلف صورت پذیرد، تا فعالیت ها در یک چرخه قرار گرفته و بدین صورت امکان ارائه بسته های متنوع خدمات با همکاری بین واحدی فراهم آید. بدیهی است، با این روش جهاددانشگاهی ارزش افزوده بالاتری را در محصولات خود خواهد داشت. 
وی ادامه داد: با بالا بردن اعتماد بین بخش های مختلف جهاددانشگاهی و آماده کردن زمینه همکاری بین آنها می توان شاهد گسترش زنجیره همکاری بین واحد ها بوده و به رشد متوازن رسید. به منظور رسیدن به رشد متوازن می بایست در شرایطی که حوزه های تخصصی هر واحد و زمینه های کاری آن ها مشخص است، نقاط اتصال بین بخشی شناسایی و تقویت شود.
وی در خصوص فعالیت های مرکز اطلاعات علمی گفت: این مرکز به عنوان یکی از افتخارات جهاددانشگاهی است که در طی سیزده سال فعالیت در حوزه نمایه سازی مستندات علمی و ارایه خدمات جامع و روزآمد به مخاطبان نقش مهمی رادر افزایش تولیدات علمی کشور و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور ایفا کرده است.   
دکتر عظیم زاده در رابطه با اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه ارتباط با بخش های خصوصی ، تعاونی  ودولتی و نیز راهکارهای آینده در این زمینه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در بخش ارتباط با بخش دولتی ، در کنار پروژه های ملی که به محتوای  علمی مرکز نیاز دارند قرار گرفته است. همکاری در بخش مستندات علمی طرح ملی جویشگر بومی  از جمله این اقدامات است که در سه فاز با موفقیت انجام شده است. 
 وی در ادامه تاکید کرد: این مرکز درحال شناسایی نیازها در سایر بخش ها و باز تعریف رابطه خود با برخی سازمانها است که همکاری با  بخش خصوصی بخشی از برنامه های آینده این  مرکز است. در این زمینه، مراکزی که نوآوری بیشتری در فعالیت هایشان  داشته باشند در اولویت همکاری قرار دارند. 
سرپرست مرکز اطلاعات علمی در خصوص توانمندسازی جوانان و شناسایی فرصت ها با توجه به شعار سال و تاکید برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی افزود: باتوجه به شعار سال جاری که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است یکی از ابزارهای بخش اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که مرکز اطلاعات علمی با نگاه بومی سازی نیازهای علمی براساس ضرورت های جامعه، امکان نمایه سازی  منابع علمی با موضوعات اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را فراهم آورده است. 

وجود 270 عنوان مقاله علمی معتبر به زبان فارسی  و لاتین در پایگاه مرکز اطلاعات علمی 
دکتر عظیم زاده در خصوص توانمندی های این مرکز  هم راستا با شعار سال گفت: در حال حاضر بیش از 270 عنوان مقاله علمی معتبر با موضوعات اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به زبان فارسی  و لاتین در این پایگاه در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است. 
وی ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت را یکی از برنامه های اساسی این مرکز در خصوص اشتغال جوانان و اقتصاد دانش بنیان در زمینه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به  شمار قابل توجه مخاطبان مرکز و باتوجه به اینکه جوانان و دانشجویان مخاطبان اصلی این مرکز هستند،  معرفی تجربه شرکت های دانش بنیان موفق و مستندسازی مسیر فعالیت آنها از علم تا تولید ثروت در SID ، پنجره ای بروی سایر جوانان فعال در این حوزه می گشاید که این فعالیت ها رونق فعالیت های دانش بنیان را نوید می دهد. 
سرپرست مرکز اطلاعات علمی در خاتمه در خصوص میزان آمادگی مرکز اطلاعات علمی برای اجرای هماهنگ پروژه های کلان ملی و حمایت از تحقیقات کاربردی گفت: با توجه به حضور موفق مرکز در اجرای طرح ملی جویشگر بومی که  می توان از آن بعنوان نقطه عطفی در کارنامه فعالیت مرکز یاد کرد ازهمراهی در پروژه های کلان ملی استقبال می کنیم.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا