مشاور وزیر علوم:
شناساندن فرهنگ و هویت ملی از وظایف کمیسیون ملی یونسکو در ایران

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش در جهت شناساندن فرهنگ و هویت ملی در سطح بین‌الملل از مهمترین وظایف کمیسیون ملی یونسکو در ایران است؛ به همین دلیل این نهاد بسیار حائز اهمیت و درخور توجه است.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مراسم تکریم و معارفه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران عصر دوشنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۳)، با حضور احمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم در دفتر دبیرکل کمیسیون ملی برگزار شد.

در این نشست خضری ضمن قدردانی از تلاش‌های متکان در دوران تصدی این مسئولیت تأکید کرد: خوشبختانه در ادوار گذشته کمیسیون شاهد حضور افراد مؤثری همچون دکتر توکل، دکتر سعیدآبادی، دکتر نصیری قیداری، دکتر ایوبی و دیگر عزیزانی بوده است که در اعتلای علمی و فرهنگی کشور گام‌های بلندی برداشتند.

وی ادامه داد: همچنین زحمات و تلاش‌های دکتر متکان نیز در این دوران شایسته قدردانی است و من حامل پیام از سر صدق و صمیمانه دکتر سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای‌ ایشان هستم.

مشاور وزیر با برشمردن شرایط حساس کنونی در منطقه ابراز‌ امیدواری کرد یونسکو با همراهی اساتید و اعضای خود بتواند در جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح، قدم‌های بلندی دارد.

این استاد دانشگاه تهران و مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با معرفی دکتر حسن فرطوسی‌زاده به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، ایران اظهار داشت: امید است با توجه به شایستگی‌های‌ ایشان تقویت ارتباط بین پژوهشگران و سیاست‌گذاران در عرصه‌های بین‌المللی به درستی انجام شده و یونسکو در انجام رسالت خویش که همانا ایجاد صلح از طریق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش علوم، فرهنگ و ارتباطات است بیش از گذشته موفق باشد.

در این مراسم متکان با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله خود انتصاب فرطوسی‌زاده را تبریک گفت.

در ادامه فرطوسی‌زاده نیز ضمن تشکر از دکتر متکان اظهار‌ امیدواری کرد: با همراهی همکاران کمیسیون ملی بتواند در تحقق صلح پایدار و معرفی فرهنگ غنی و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران گام‌های تازه‌ای بردارد.

در پایان لوح تقدیری از طرف وزیر علوم توسط خضری به دبیرکل سابق اهدا و حکم فرطوسی‌زاده نیز توسط خضری به‌ وی تقدیم شد.

گفتنی است؛ حسن فرطوسی‌زاده دارای دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه ژنو سوئیس و مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا