انقلاب در صنایع خلاق نیجریه با برنامه شتاب دهنده

آرین کربلائی: نفر اول اقتصاد خلاق نیجریه دست بردار نیست و تصمیم دارد تا با اجرای یک برنامه شتاب‌دهنده، سهم صنایع خلاق از تولید ناخالص داخلی این کشور را به 20 برابر وضع فعلی افزایش دهد. وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق، در اقدامی جسورانه برای استفاده از پتانسیل خلاق کشور، از طرحی بلندپروازانه برای قرار دادن نیجریه به عنوان یک رهبر جهانی در هنر، فرهنگ و بخش‌های خلاق رونمایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری سینا،‌ هاناتا موسا موساوا، وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه را روز سه‌شنبه گذشته از برنامه شتاب‌دهنده جهش خلاق (CLAP) اعلام کرد: یک برنامه ابتکاری شاخص برای رشد اقتصادی، پرورش نوآوری و توانمندسازی استعدادهای خلاق طراحی شده است.

درباره اقتصاد خلاق نیجریه بیشتر بخوانید

به گفته او کمک به صنایع خلاق نیجریه، سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی را نسبت به وضعیت فعلی تا 20 برابر افزایش می‌یابد. برنامه نیجریه این است که یک محیطی را ایجاد کند که در آن استعدادها میتوانند شکوفا شوند، ایده‌ها می‌توانند شکوفا شوند و صنایع جدید ظهور کنند و از طریق آموزش جامع، مربیگری و استفاده از منابع و ظرفیت‌ها، مقامات این کشور امیدوار هستند خلاقان خود را برای برتری و نوآوری توانمند سازند.

وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه می‌گوید: ما متعهد به ارائه آموزش، راهنمایی و منابع جامع برای خلاقان خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها مهارت‌ها و تخصص لازم برای موفقیت در بازار جهانی را دارند. این اهداف بر 3 محور قرار گرفته است: ظرفیت سازی، رشد و نوآوری، و همکاری و مشارکت و  ما در حال ایجاد خوشه‌های خلاق و مراکز تعالی هستیم که به عنوان انکوباتور برای ایده‌ها و شرکت‌های جدید عمل می کنند.

او می‌افزاید: همکاری استراتژیک با سازمان‌های مشهوری مانند Afrexim Bank، Google، و سایرین، طیف گسترده‌ای از منابع، تخصص و فرصت‌ها را در اختیار خلاقان ما قرار می‌دهد». خانم وزیر توضیح می‌دهد که برنامه بلندپروازانه این کشور با پروژه نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی شورای ملی هنر و فرهنگ هم‌افزایی خواهد کرد و از رویکردی واحد برای توانمندسازی جوانان نیجریه اطمینان حاصل خواهد کرد.

او می‌گوید: این مدل مدیریت ترکیبی به ما این امکان را می دهد که به طور موثر به چالش‌های محلی رسیدگی کنیم و از نقاط قوت فرهنگی منحصر به فرد هر منطقه استفاده کنیم، قوانین و چارچوب‌های سیاست برای موفقیت بسیار مهم هستند. این وزارتخانه سیاست‌های مالکیت معنوی و سیاست‌های اقتصاد فرهنگی و خلاق را آغاز کرده است و چارچوبی حمایتی برای خلاقان فراهم می‌کند.

موسا موساوا تاکید می‌کند: «نقشه‌نگاری داده‌ها همچنین برای استراتژی مرکزی است چرا که بستری جامع برای جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به صنایع فرهنگی و خلاق نیجریه فراهم می‌کند. انتظار می رود انتصاب اخیر خانم وزیر به گروه مشاوران آفریقای خلاق (CAAG) بانک صادرات و واردات آفریقا (Afreximbank) راهنمایی و حمایت استراتژیک ارائه کند و اطمینان حاصل کند که بخش خلاق نیجریه حمایت لازم را دریافت می کند.

به گفته تحلیل‌گران، در حالی که نیجریه این سفر تحول‌آفرین را آغاز می‌کند، برنامه شتاب‌دهنده جهش خلاق گامی جسورانه و نوآورانه به سوی بهره‌گیری از پتانسیل خلاقانه گسترده این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا