ارائه خدمت روان‌درمانی توسط مرکز روانشناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در هر ماه به طور میانگین ۶۵۰ ساعت خدمت روان درمانی و آموزشی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد که این عدد در سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ ساعت بوده است.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر مسعود مقدس زاده با اشاره به ارایه خدمات روان‌شناختی مرکز  روانشناسی جهاددانشگاهی اظهار کرد: در بخش خدمات روانشناختی، خدماتی همچون روان‌درمانی فردی، مشاوره زوجین، اختلالات خلقی و اضطرابی و درمان‌های طولانی مدت به مراجعه کنندگان به مرکز ارائه می‌شود.

مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر این که در این مرکز از همه رویکردهای مطرح و اثربخش استفاده می‌شود، عنوان کرد: در این مرکز چهار  بخش اصلی درمانی تحلیلی، EFT، شناختی رفتاری و کودک و نوجوان با یک سوپروایزر تخصصی فعال است.

مقدس زاده به استفاده درمان‌های تکنولوژیک در مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: در واقع برای هر مشکلی و در خصوص هر مراجعی ممکن است یکی از رویکردها کمک‌کننده‌­تر باشد، در این مرکز برای پذیرش مراجعان ابتدا یک مصاحبه اولیه صورت می­گیرد و سپس بر اساس نوع مشکل و شرایط مراجع، درمانگر و رویکرد مناسب پیشنهاد می‌­شود.

به گفته وی، در حال حاضر 30 مشاور و روانشناس متخصص در حوزه‌های تخصصی زوج درمانی، پیش از ازدواج، خانواده و والد و فرزند، روابط بین فردی، فرزند پروری، بازی درمانی، اختلالات کودکان، اضطراب، افسردگی، وسواس، اختلالات شخصیت، رشد فردی، روان‌سنجی و روانپزشکی در مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در هر ماه به طور میانگین 650 ساعت خدمت روان درمانی و آموزشی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد که این عدد در سال گذشته بیش از 9000 ساعت بوده است.

مقدس زاده در خصوص امکان استفاده اقشار کمتر برخوردار و نیازمند درمان از خدمات این مرکز تخصصی مشاوره، خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی جهاددانشگاهی خدمات نیم­‌بها برای دانشجویان و برخی افراد که توان مالی محدودتری دارند در نظر گرفته شده و مواردی نیز وجود دارد که از طریق دستگاه قضایی به ما معرفی می‌­شوند و از این خدمات‌مان استفاده می­‌کنند.

مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات آموزشی ارائه شده توسط این مرکز، گفت: در بخش آموزش بیشتر سعی کرده‌­ایم به عنوان پلی میان دانشگاه و کار حرفه‌­ای عمل کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فارغ‌­التحصیلان رشته­‌های مشاوره و روانشناسی در دانشگاه عمدتا دوره‌های تئوری را می‌­آموزند، در بخش آموزش در تلاشیم بستری را فراهم کنیم که در این مرکز مهارت‌­های لازم برای کار در اتاق درمان را به آنها آموزش دهیم و زمینه‌‌­ای را برای شروع کار و کسب تجربه آنها را ایجاد کنیم. این فرایند زیر نظر اساتید با تجربه و دارای صلاحیت انجام می‌­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا