نقش پر اهمیت صنعت خودروسازی در اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی

مدیرکل صمت استان فارس نقش صنعت خودروسازی در اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی را پر اهمیت و قابل توجه دانست.

با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس و جمعی از مسئولان محلی و نمایندگان مجلس امروز، 24خردادماه از شرکت بونیز خودرو در دوکوهک شیراز بازدید شد. این بازدید با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت و اتخاذ تصمیمات لازم برای توسعه و رونق آن انجام گرفت.

مدیرکل صمت استان فارس در حاشیه این بازدید، با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، اظهار داشت: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال، ظرفیت تولید ۱۳ هزار دستگاه کامیونت و کشنده در سال را دارد و در سال اول برای ۶۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است. با تکمیل این مجموعه، ظرفیت اشتغال‌زایی به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

حمیدرضا ایزدی تأکید کرد که تولیدات شرکت بونیز خودرو نقش مهمی در حمل و نقل آسان و توسعه اقتصادی استان فارس دارد.

وی افزود: صنعت خودروسازی با فعال‌کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی و ایجاد ارزش افزوده، نقش پر اهمیتی در توسعه صنعتی ایفا می‌کند.

ظرفیت بالای فارس در صنعت قطعه‌سازی و تولید خودرو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه به ظرفیت بالای استان در صنعت قطعه‌سازی و قالب‌سازی اشاره کرد و تصریح نمود: فارس قطب قالب‌سازی کشور به شمار می‌رود و می‌تواند نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو را تأمین کند.

ایزدی اضافه کرد: بهره‌مندی از علم و تکنولوژی روز دنیا و داخلی‌سازی، روش‌های نوین در این صنعت ضروریست و در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش سینا پرس فارس، در پایان این بازدید، تصمیمات لازم برای حل مشکلات شرکت بونیز خودرو و تسریع در روند توسعه و تولید این واحد خودروسازی اتخاذ شد. این اقدامات می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی و صنعتی استان فارس ایفا کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا