نشست سالانه گردهمایی یاوران علمی آموزش برگزار شد

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر اکرمی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در نشست سالانه گردهمایی یاوران علمی آموزش عنوان کرد: ما در حوزه آموزش با قانون سروکار داریم؛ یعنی از مرحله پذیرش تا فارغ‌التحصیلی برای بخش‌های مختلف با آیین‌نامه‌ها و قوانین مختلفی مواجه هستیم و همین سبب می‌شود تا بیشترین گلایه در حوزه آموزشی باشد و این گلایه‌ها می‌توانند هم از سوی استاد مطرح شوند و هم از سوی دانشجو. در بحث برخورد با اساتید و دانشجویان رعایت قانون بسیار مهم است و باید در جای خود باشد؛ اما در بسیاری از موارد ممکن است قانون تکلیفی را متوجه ما نکرده باشد ولی ایرادی ندارد که با نگاه اخلاق‌مدارانه اقدامی در جهت مساعدت به دانشجو و استاد انجام شود، حتی اگر در حیطه وظایف ما در قانون نباشد و این می‌تواند به رشد دانشگاه کمک کند.

دکتر شریفی رئیس دانشگاه قم نیز ۱۰ نکته را در این نشست یادآور شد که برخی از آن موارد به شرح ذیل است:

۱_کارهای بخشی که متصدی آن هستید را دقیقاً در چارچوب قانون انجام دهید و دقت داشته باشید که کاری خارج از این چهارچوب انجام نشود.

۲_بدانید که حل قانونی کار مردم از الطاف الهی و نعمت‌های بزرگ خداست و اجر و پاداش عظیمی دارد؛ لذا از آن خسته نشوید و آن گره را باز کنید.

۳_ کاری که باید انجام بدهید و دیر یا زود انجام خواهد شد را در سریع‌ترین وقت ممکن انجام دهید و به این فکر کنید که ارباب رجوع از عزیزترین کسان شماست و اگر غیر از این باشد باید فردای قیامت پاسخ‌گو باشید

۴_سعی کنید هیچ‌گاه در محیط کار خود حسادت نداشته باشید و از پیشرفت دیگران و همکاران خود خوشحال شوید؛ حتی اگر فکر می‌کنید که آن فرد در آن جایگاه شایسته نیست و خدای متعال این‌گونه به شما عزت خواهد داد.

دکتر سرلک معاون امور خواهران دانشگاه قم نیز در این نشست ضمن تشکر از همه یاوران آموزش به‌ویژه همکاران واحد خواهران عنوان کرد: از ابتدای تاریخ تابه‌حال افرادی مثل سردار سلیمانی بودند که شاید فکر کنیم سخت است مثل آن‌ها دیگر کسی پیدا شود، اما خوب بودن، خدمت کردن و خالص بودن اصلاً کار سختی نیست کما این‌که همکاران من در واحد خواهران با کمترین سرمایه و امکانات کاری را که در بعضی دانشکده‌ها با سه برابر نیرو و توان انجام می‌شود به بهترین نحو به ثمر می‌رسانند.

وی افزود: آن‌ها تمام دانشجویان و مراجعین را فرزندان خود می‌دانند؛ شاید فردی در خصوص خواهر و برادر خود کوتاهی کند اما هیچ‌کس در حق فرزند خود کوتاهی نخواهد کرد و بنده بابت این وجدان کاری همکارانم که علاوه‌بر کار و تلاش در منزل و انجام وظایف همسری و مادری در محل کار به بهترین نحو حاضر شده و در حال خدمت‌رسانی به دانشجویان و دانشگاهیان هستند، شکرگزار خداوند متعال بوده و از همکارانم تشکر می‌کنم.

دکتر محمودی، مدیر خدمات آموزشی دانشگاه نیز در این نشست ضمن تشکر ویژه از خدمات ارزشمند همکاران، به یادآوری برخی نکات در خصوص مسائل آموزشی پرداخته و عنوان کرد: روند آموزش مراحلی دارد که از پذیرش، تحصیل و فارغ‌التحصیلی تشکیل می‌شود. پذیرش امری ستادی است و حین تحصیل مربوط می‌شود به همکاران عزیز در دانشکده‌ها که چند نکته در این خصوص ذکر خواهد شد.

وی افزود: خواهشمندیم که نسبت‌به رعایت آیین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود، آیین‌نامه‌های ما درحال‌حاضر تغییر کرده است لذا خواهش‌مندیم که حتماً نسبت‌به آیین‌نامه قبلی و حال اطلاعات لازم را داشته باشید و در اقدام به راهنمایی صحیح دانشجو به این آیین‌نامه‌ها توجه داشته باشید، بحث امتحانات بحث بسیار مهمی است که در این خصوص روال کاملاً مشخص شده و در زمینه مسائل امتحانات و مصاحبه دکتری هیچ ابهامی وجود ندارد لذا نسبت‌به اقدام به‌موقع نسبت‌به این موارد همکاری لازم را داشته باشید.

دکتر محمودی بیان کرد: این‌که دانشجو بداند می‌تواند بدون نیاز به حضور در کلاس و مطالعه دقیق و مناسب در جلسه امتحان با تقلب و تخلف نمره لازم را کسب کند بسیار خطرناک است و سبب می‌شود تا به‌مرور دانشگاه خالی از علم شود و این عواقب جبران‌ناپذیری در سطح جامعه به‌جا خواهد گذاشت پس به این امر بسیار مهم دقت کنید و اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص در دستور کار قرار دهید. همچنین در خصوص استاد راهنمای مشاور نیاز است که همکاران نسبت به رعایت آیین‌نامه در اسرع وقت اقدام کنند؛ چرا که از این پس کلیه فعالیت‌های آموزشی دانشجویان منوط به تایید یا عدم تایید استاد راهنمای آموزشی خواهد بود.

 در ادامه نشست جناب آقای نورالهی مدیر حراست دانشگاه قم نیز به ارائه برخی توضیحات در خصوص برگزاری هرچه بهتر و دقیق‌تر امتحانات ازسوی نیروهای حراست و همکاری آن‌ها با بخش آموزش دانشگاه پرداخته و بیان کردند: بحث گویندگی در دانشکده‌های آقایان در دانشگاه قم وجود ندارد و اگر این امر مهیا شود در برگزاری هرچه بهتر امتحانات و ارائه توضیحات لازم به دانشجویان کمک‌کننده و مفید خواهد بود.

وی افزود: بروز برخی تخلفات و تقلب‌ها به واسطه نوع استقرار مراقبین در جلسه آزمون، زاویه دید، اشراف و زبان بدن آن‌ها بستگی دارد و بسیار تأثیرگذار در جلوگیری از تخلفات است. گاهاً دیده شده در آزمون‌های قبل که داوطلبان با یکدیگر صحبت می‌کنند و چیزهایی رد و بدل می‌کنند و مراقبان نسبت‌به این مسائل بی‌تفاوت هستند که بنده خواهش می‌کنم در به‌کارگیری و انتخاب مراقبان نهایت دقت و توجه لازم صورت گیرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌زاده دبیر کمیته انضباطی نیز با ارائه برخی نکات به ذکر مصادیق تقلب و تخلف در آزمون پرداخت و پیشنهادات خود را در خصوص اجرای سلامت آزمون ارائه کرد.

در پایان این مراسم نیز از دانشجو متین رنجبر که به عنوان اولین دانشجوی دغدغه‌مند در بحث آموزشی شناخته شده، توسط رئیس دانشگاه تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا