آغاز فعالیت صندوق زمین و ساختمان در شیراز با هدف توسعه شهری

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان در این کلانشهر در تیرماه سال جاری با هدف توسعه شهری خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، علیرضا اسکندری امروز، 6 خردادماه در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور، در خصوص تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” بیان داشت: شهرداری شیراز ظرفیت‌های لازم برای اجرای این شعار را دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با آینده‌نگری و توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشور، مشارکت جمعی را محور اصلی شعار سال قرار داده‌اند.

اسکندری همچنین یادآور شد: در نشست اخیر آسیب‌شناسی روند سرمایه‌گذاری در بهمن ماه سال گذشته، بر لزوم تدوین برنامه جامع اقتصادی توسط شهرداری شیراز تأکید شده است.

اسکندری بر اهمیت ابلاغ ماموریت ویژه به تمامی مناطق و سازمان‌های تحت پوشش شهرداری شیراز در زمینه سرمایه‌گذاری تأکید و اضافه کرد: مدیریت شهری می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری گام‌های موثری در جهت تحقق شعار سال بردارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ادبیات فنی سرمایه‌گذاری در بدنه مدیریت شهری حاکم شود و ابزارهای نوین تأمین مالی در پروژه‌های مختلف شهرداری به کار گرفته شوند، این امر به ویژه با توجه به سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر که بر بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت شهروندان تأکید دارد، حائز اهمیت است.

اسکندری همچنین به تلاش‌های شهرداری برای آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان در تیر ماه سال جاری اشاره کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، ادامه داد: این صندوق، پس از اخذ مجوزات لازم، می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی برای ساختن شهری در خور شهروندان شیراز به کار گرفته شود.

وی بر نقش شهرداری در ورود شرکت‌های تامین سرمایه و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم تأکید و اظهار امیدواری کرد: این اقدامات منجر به توسعه و آبادانی کلان‌شهر شیراز شود.

رییس کمیسیون محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور در این جلسه بر اهمیت توجه به قشر ضعیف جامعه و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تأکید کرد.

سیده مریم حسینی، با استناد به حکمت‌های نهج‌البلاغه و یادآوری آموزه‌های شهیدان، از تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت بازسازی منازل محرومان و ارتقاء عدالت اجتماعی در شهر شیراز سخن گفت.

حسینی اظهار داشت: با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها، قرارگاه محرومیت‌زدایی تشکیل و تاکنون بیش از 500 خانه شناسایی و بازسازی شده‌ است و مقرر شده تا پایان سال جاری بیش از 1000 واحد دیگر نیز بازسازی شود.

وی همچنین به تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری، شورای شهر و سپاه فجر اشاره کرد و گفت: هدف آن شناسایی و رفع نیازهای محرومان با همکاری نیروهای جهادی است.

رییس کمیسیون محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: این فرآیند در راستای تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است و برابری فرصت‌ها را برای همه اقشار جامعه تضمین می‌کند.

حسینی از همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برای دستیابی به این اهداف و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان قدردانی کرد.

در پایان، حسینی ضمن تجلیل از شهدای خدمت و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان، بر اهمیت وفاق و وحدت کلمه تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: همگان باید برای ایجاد عدالت و رفع محرومیت‌ها بیشترین تلاش را بکنند تا شهر شیراز به جایگاه بهتری دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا