دستگیری 113 متخلف و رفع تصرف 779 هزار متر مربع اراضی در فارس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گزارشی از عملکرد این یگان در اردیبهشت ماه امسال ارائه داد.

به گزارش سینا پرس فارس، مسعود بازیار امروز، ۶ خردادماه با بیان اینکه یگان حفاظت بازوی توانمند محیط زیست در حراست از انفال الهی است افزود: یگان حفاظت به منظور اجرای شرح وظایف سازمانی خود دارای عملکرد بسیار مطلوبی در اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

بازیار با اشاره به اینکه، این یگان در زمینه برنامه های عملیاتی جهت مقابله با شکار و صید غیر مجاز، جلوگیری از تخریب محیط زیست و برخورد با مسببین آلودگی محیط زیستی و انجام اقدامات لازم در زمینه دستگیری متخلفین در حوزه شکار و صید غیر مجاز و کنترل مناطق و جلوگیری از آتش سوزی عملکرد درخشانی داشته است، افزود: یگان حفاظت با اولویت پایش مناطق تحت مدیریت توسط عوامل اجرایی و محیط بانان با گشت زنی های شبانه روزی فعالیت چشمگیری در این ماه انجام داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: این یگان در کشفیات سلاح های مجاز و غیر مجاز به نسبت مدت مشابه سال گذشته عملکردی رو به افزایش داشته است، دستگیری متخلفان مربوط به پرندگان شکار شده در این ماه 111 فرد، پرندگان زنده گیری شده تعداد 34 فرد، شکار غیر مجاز پستانداران 11فرد و زنده گیری پستانداران 2 فرد بوده است. همچنین در اردیبهشت ماه امسال، پرونده های مربوط به تخلف شروع به شکار 27 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این کشفیات، تعداد افراد دستگیر شده شامل 113 نفر و پرونده های متشکله نیز 84 فقره است و میزان حدود 1200 متر مربع از اراضی تحت مدیریت که توسط متصرفین اراضی تخریب و تصرف شده صورتجلسه شده و متصرفین به مقام قضایی معرفی شده اند.

بازیار در ادامه با بیان اینکه حدود 779 هزار متر مربع از اراضی مناطق چهارگانه تحت مدیریت (منطقه حفاظت شده ارژن، پناهگاه حیات وحش بختگان) که در ید متصرفین قرار داشت و درختکاری شده بود، قلع و قمع و رفع تصرف شده است گفت: در این ماه تخلفاتی متعددی همچون کشف مقداری هیزم درختان جنگلی، تغییر کاربری اراضی در مناطق تحت مدیریت کشف و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند، در بحث آموزشی ساعتی با محیط بان در مدارس در این ماه با تلاش و کوشش محیط بانان تعداد این دوره برای 2 هزار و 603 نفر دانش آموز برگزار شد، که قطعا تاثیرات بسیار زیادی در رشد فرهنگ زیست محیطی در جامعه خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا