گرامیداشت بیست و سومین سالروز شهادت شهید جهادگر «ارسلان راحمی»

همزمان با فرارسیدن بیست و سومین سالروز شهادت، شهید جهادگر، شهید ارسلان راحمی، شهید منتسب به جهاددانشگاهی استان سمنان، در مراسمی که صبح امروز برگزار شد، یاد و خاطره این شهید والامقام، زنده نگه داشته شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی سمنان، در این مراسم که رئیس جهاددانشگاهی استان و معاونین این نهاد، اعضای هیئت علمی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان و جمعی از مدیران و اعضای این نهاد حضور داشتند، مزار شهید منتسب به جهاددانشگاهی، شهید ارسلان راحمی در گلزار شهدای روستای بیابانک شهرستان سرخه، گلباران شد.

شهید ارسلان راحمی(چلوویان) متولد سمنان بعد از پیروزی انقلاب با توجه به انقلاب فرهنگی در بازگشایی مجدد دانشگاهها نقش موثری ایفا کرد و در سال 1361 به عضویت جهاد دانشگاهی درآمد و به عنوان سرپرست گروه دروس عمومی و مدرس معارف خدمت نمود و در جبهه و جنگ و پشتیبانی فعالیت داشت .

شهید ارسلان راحمی در این مدت تا سال 1366 مدیریت جهاددانشگاهی سمنان را برعهده داشت، و در سال 1366 با رتبه عالی موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک گردید و در همین زمان مسئولیت بخش فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان را به عهده گرفت .

مهندس راحمی موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از تهران شد و درسال 1371 به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان طی حکم ریاست محترم جمهوری که آن زمان در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، منصوب گردیدند.

وی در سال 1374 به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه منصوب شد و در سال 1378 به سمت مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و ترابری (حکم اول از سوی آقای مهندس حجتی وزیر راه و ترابری سابق و سپس حکم انتصاب از سوی دکتر دادمان) انجام وظیفه نمود.

شهید ارسلان راحمی در تاریخ 27 اردیبهشت 1380 به همراه وزیر راه و ترابری و تنی چند از معاونین و مدیران کل این وزارتخانه و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی که عازم استان گلستان بودند در جریان غم انگیز سانحه هوایی و در پروازی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا