بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی جهت ارتقاء روابط عمومی های سمنان

رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان از روابط عمومی‌ها به‌عنوان پیشانی سازمان و پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌ها نام برد و گفت: روابط عمومی‌ها نقش و تاثیر مهمی در نگاه و نگرش مردم به نظام، مجموعه دولت و دستگاه‌ها دارند.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی‌راد رییس جهاددانشگاهی سمنان در نشست اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان سمنان در خبرگزاری ایسنا از روابط عمومی‌ها به مثابه برون‌داد و ویترین سازمان یاد کرد و افزود: توجه به کیفیت نیروی انسانی در چنین جایگاه مهمی، اهمیت ویژه‌ای دارد و دستگاه‌ها باید از نیروهای توانمند در این بخش بهره بگیرند.

وی بر ضرورت ارتباط موثرتر روابط‌ عمومی‌ها با رسانه‌ها تاکید و بیان کرد: رسانه‌های زیرمجموعه جهاد دانشگاهی در استان آمادگی دارند که چه در بحث جهاد تبیین و چه در حوزه خدمات دولت مردمی، با دستگاه‌های استان همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.

او از برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خبر داد و گفت: دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در استان فعالیت دارند و قرار است در آینده دفتر خبرگزاری‌های تخصصی، از جمله خبرگزاری تخصصی اشتغال در استان سمنان راه‌اندازی شوند.

رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای آموزشی، پژوهشی و رسانه‌ای جهاد استان، از آمادگی این دستگاه برای برپایی دوره‌های آموزشی در دو حوزه رسانه و روابط عمومی خبر داد و گفت: سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی متناسب با ضرورت‌ها و رویکردهای نوین به رسانه و روابط عمومی تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطاعت از رهبری معظم انقلاب و همکاری با همه دولت‌ها، از شعارهای ما در جهاد دانشگاهی است، ادامه داد: مجموعه رسانه‌های جهاد دانشگاهی آمادگی دارند بدون هیچ چشمداشتی، مجموعه فعالیت‌ها و خدمات نظام و دولت را اطلاع‌رسانی کنند.

منصفی‌راد با اشاره به پیشنهاد شورای روابط عمومی‌های استان درباره برپایی دوره‌های آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی استان، بیان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با بستن تفاهم‌نامه‌ای، دوره‌های آموزشی سواد رسانه، سواد دیجیتال، آموزش دوره‌های خبرنگاری، عکاسی خبری، تولید محتوای چند رسانه‌ای و … را در استان برگزار کند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی جهاد دانشگاهی در سطح ملی، ورود به کارهای بر زمین مانده است، افزود: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون، همین رویه را ادامه داده است و در آینده نیز همین رویکرد را دنبال خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات اخیر پرداخت و گفت: ایسنای استان سمنان در همین ارتباط با برپایی سلسله نشست‌های «مشارکت قوی – ایران قوی» میزبان ۲۱ نفر از مدیران ارشد استانی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بود.

عبدالله غلامی، دبیر هیأت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و مدیرکل حوزه ریاست استانداری سمنان نیز با تقدیر از همراهی‌های جهاد دانشگاهی و ایسنا با مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: همه دستگاه‌ها موظفند به حوزه روابط عمومی و رسانه توجه ویژه کنند. همچنین تبیین خدمات نظام و دولت، با هدف کمک به امیدآفرینی در جامعه یک ضرورت است که انتظار می‌رود همه رسانه‌ها و روابط عمومی به آن توجه ویژه کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تخریب وجهه نظام، از رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به‌عنوان تخریب‌چی خط مقدم جبهه نبرد با دشمنان نام برد و گفت: یک فعال رسانه‌ای و روابط عمومی دغدغه‌مند با توجه به ماهیت کار رسانه‌ای باید در لحظه هم به خنثی‌سازی تلاش‌های دشمنان بپردازد و هم رسالت خود را در زمینه اطلاع‌رسانی درست و دقیق انجام دهد.

او با تمجید از همراهی‌های جهاددانشگاهی استان، از آمادگی هیأت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان برای بستن تفاهم‌نامه آموزشی با جهاد دانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: حوزه روابط عمومی و رسانه در استان‌ها نیازمند آموزش‌های تخصصی است و جهاد دانشگاهی استان از توان و ظرفیت قابل توجهی در این بخش برخوردار است.

در این نشست که تعدادی از مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا و ایکنا حضور داشتند، بر تعامل و همکاری بیشتر روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و رسانه ها، به ویژه بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های خبرگزاری ایسنا در انعکاس مطلوب دستاوردهای دولت بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مقرر شد طی تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، دوره های آموزش تخصصی توسط مرکز آموزش تخصصی جهاددانشگاهی استان سمنان برای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا