آموزش در دانشگاه باید به زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط شود

نصیری در جلسه هم اندیشی که با حضور رئیس و مدیران پارک علم و فناوری هرمزگان و اعضای شورای آموزشی دانشگاه هرمزگان برگزار شد بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر آموزش دانشگاه با نیازهای بازار کار و زیست‌بوم نوآوری و فناوری تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان؛ رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در خط مقدم نوآوری و کارآفرینی قرار داشته باشند، گفت: امروزه دیگر آموزش‌های سنتی دانشگاهی کارآمد نیست و باید با نیازهای روز بازار کار و تحولات فناورانه هماهنگ باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه، نسبت به ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان و اساتید اقدام کند.

نصیری در ادامه به برخی از راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای ارتباط دانشگاه با زیست‌بوم نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت:ترویج فرهنگ نوآوری در خلال کلاس های آموزشی باید در تمامی رشته‌های تحصیلی، مباحثی حول محور نوآوری و خلاقیت گنجانده شود تا دانشجویان با مفاهیم اولیه این حوزه آشنا شوند.

وی تصریح کرد درس کارآفرینی باید با همکاری پارک علم و فناوری و با در نظر گرفتن نیازهای بازار کار تدوین شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در سرفصل‌های آموزشی، به خصوص درس کارآفرینی، باید تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان موفق به دانشجویان منتقل شود.

نصیری افزود: باید با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، زمینه فعالیت هرچه بیشتر انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه‌های فناوری فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان داشت:برگزاری رویدادهای کارآفرینی مانند استارت‌آپ‌وییک‌ها و مسابقات ایده‌های نوآورانه، می‌تواند به شکوفایی استعدادهای دانشجویان در این زمینه کمک کند.

نصیری در پایان  با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ نوآوری در میان نسل جوان، گفت: نوآوری و کارآفرینی کلید توسعه پایدار کشور و استان ما است. با سرمایه‌گذاری در این حوزه، می‌توانیم شاهد افزایش توان اقتصادی و خلق اشتغال پایدار باشیم.

گفتنی است در این جلسه، اعضای شورای آموزشی دانشگاه هرمزگان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راه‌های ارتقای ارتباط دانشگاه با زیست‌بوم نوآوری و فناوری پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا