بررسی زمینه‌های همکاری مشترک دانشگاه قم و دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای

پرفسور چنگ تونگ رئیس دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی، پرفسور جانگ خه بی رئیس دانشکده حقوق و دکتر لیو خویی رئیس بخش زبان فارسی ‌و ایران شناسی دانشگاه sisu چین با حضور در نشست با رئیس دانشگاه قم زمینه‌های همکاری دو دانشگاه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری سینا پرس به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در دیدار با هیئت اعزامی دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای (sisu) با اشاره به رابطه تنگاتنگ کشورهای ایران و چین، در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد:این اتحاد و ارتباط، عمیق و استراتژیک است و تحت تأثیر چالش‌های بین‌المللی قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جا دارد این ارتباط از حیث علمی نیز تقویت شود، افزود: طبق آمار رسمی بین‌المللی سرعت رشد علم در ایران 11 برابر رشد متوسط دنیا بوده است؛ چین نیز در سال‌های اخیر رشد علمی خوبی داشته است؛ لذا این ارتباط می‌تواند توان هر دو طرف را فزونی بخشد.

دکتر شریفی با بیان اینکه دانشگاه قم از نظر اعتبار پژوهش جزو 20 دانشگاه برتر ایران و در رتبه‌بندی تایمز در حوزه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه اول کشور است، بیان کرد: می‌توان نشست‌های علمی مشترک با محوریت ادبیات، حقوق، عرفان و… به صورت فصلی برنامه‌ریزی کرد که این دست برنامه‌های علمی می‌تواند فضای فکری دو طرف را به هم نزدیک‌تر کند.

رئیس دانشگاه قم همچنین از حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های چین در ایران به میزبانی دانشگاه قم جهت آشنایی بیشتر ایشان با فرهنگ ایرانی استقبال کرد.

در این نشست همچنین پرفسور چنگ تونگ رئیس دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه شانگهای به معرفی این دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: این دانشگاه در سال 1949 با زبان روسی، انگلیسی و فرانسه کار خود را آغاز کرد و اکنون 30 زبان خارجی در آن تدریس می‌شود. این دانشگاه همچنین دانشکده‌های حقوق، مدیریت و نیز آموزش زبان چینی دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های چینی که آموزش زبان فارسی دارند به اساتید ایرانی نیاز دارند، از رئیس دانشگاه قم جهت بازدید این دانشگاه‌ها در چین دعوت کرد و خواستار گسترش روابط شدند.

طرف‌های چینی همچنین با اشاره به اینکه دانشکده حقوق دانشگاه قم از دانشگاه‌های برتر دنیای اسلام است، از تعامل دو دانشگاه در این زمینه استقبال کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا