هنر ابزار مناسبی برای انتقال پیام توسعه زیست محیطی است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بهترین راه انتقال پیام نگاه هنری است، گفت: بنابراین طراحی پوستر برای پایتخت محیط زیستی آسیا می تواند با در نظر گرفتن نقطه کنونی شیراز در محیط زیست و ترسیم نقطه مطلوب این پیام را به خوبی انتقال دهد.

مسعود زارعی امروز، 22 اردیبهشت ماه در بازدید از کارگاه دانشجویی “طراحی پوستر شیراز پایتخت محیط زیستی آسیا”، با بیان اینکه انتخاب شیراز به عنوان پایتخت محیط زیستی آسیا فرصتی مغتنم برای ارتقا شاخص های این حوزه در شهر شیراز است، گفت: بی تردید عواملی شیراز را در مقایسه با سایر کلانشهر ها در برتری قرار داده و سبب شده است مجمع شهرداران کلانشهرهای آسیایی این شهر را به عنوان پایتخت محیط زیستی انتخاب نمایند.

به اعتقاد زارعی این عنوان باید دستاوردهای زیادی برای شیراز داشته باشد که رسیدن به چنین هدفی از طریق انتقال پیام به مسئولان و شهروندان امکان پذیر است.

زارعی ادامه داد: بهترین راه انتقال پیام نگاه هنری است؛ بنابراین طراحی پوستر برای پایتخت محیط زیستی آسیا می تواند با در نظر گرفتن نقطه کنونی شیراز در محیط زیست و ترسیم نقطه مطلوب این پیام را به خوبی انتقال دهد.

او یادآور شد: نتیجه فعالیت شما در کمیسیون شورای شهر شیراز ارائه خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادی برای همکاری دانشگاه با بخش های اجرایی شهر بسیار درخور توجه و ارزشمند است، از مرکز پژوهش های شورای شهر تقدیر کرد.

روح الله خوشبخت با بیان اینکه شیراز عضو مجمع شهردارن آسیا است، انتخاب این کلانشهر به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا را بر اساس در نظر گرفتن مولفه های مشخصی دانست و افزود: معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در کنار سایر وظایفی که بر عهده دارد این موضوع را نیز در اولویت قرار داده است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت محیط زیست آسیا در معاونت تحت مدیریت خود، از برگزاری هفتگی جلسات علمی با حضور مسئولان، صاحب نظران و اهالی دانشگاه خبر داد.

او یاد آور شد: تا کنون سیاستگذاری های خوبی از سوی شورای شهر شیراز و شهرداری برای جلوگیری از آسیب های محیط زیستی در شیراز انجام شده است که ایجاد تصفیه خانه های محلی، اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همکاری های شهرداری شیراز و سازمان حفاظت از محیط زیست جزیی از این فعالیت ها محسوب می شود.

خوشبخت همچنین تاکید کرد: پوستر و طرح منتخب طراحی شده از سوی دا نشجویان می تواند در مجموعه فعالیت های دبیرخانه پایتخت محیط زیستی آسیا به کار گرفته شود.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در این بازدید به اهمیت شاخص هایی همچون تعداد زیاد روزهای دارای هوای پاک در شیراز اشاره و تصریح کرد: دغدغه مندی شهرداری شیراز در موضوع محیط زیست بسیار ارزشمند است و می تواند نوید بخش رخداد های اثرگذاری در این حوزه باشد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، نهاوندی خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم زمین را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم بنابراین وظیفه حفظ و حراست از آن در همه زمینه ها بر عهده ماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا